توصیه های تغذیه ای برای ماه رمضان؛

یک کارشناس تغذیه گفت: برای جلوگیری از تشنگی در طول روز بهتر است روزه داران از شربت خاکشیر و آبلیمو بعد از وعده افطار و هنگام وعده سحری استفاده کنند.

کد خبر: ۵۴۷۱
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱

به گزارش بازتاب گهر؛ "منصوره برنجی" کارشناس مسئول شبکه بهداشت بروجرد با اشاره به فرا  رسیدن ماه مبارک رمضان و توصیه های تغذیه ای در این ماه گفت: با توجه به مدت زمان طولانی در طول روز و برای جلوگیری از تشنگی بهتر است روزه داران بعد از افطار و در وعده سحری از شربت آبلیمو با شکر اندک و خاکشیر استفاده کنند.

 

وی اضافه کرد: روزه داران باید حتما از وعده افطار تا سحری بین 8 تا 12 لیوان آب میل کنند تا دچار کم آبی و مشکلات گوارشی نشوند و استفاده از میوه و سبزی تازه و سالاد تاکید می شود.

نتیجه تصویری برای شربت آبلیمو و خاکشیر

به گفته وی استفاده از غذاهای چرب و سرخ شده در ماه رمضان سبب می شود تا علاوه بر بالا رفتن چربی خون، افزایش وزن و تشنگی در طول روز را به دنبال داشته باشد و بهتر است از غذاهای پخته شده در طول این یک ماه استفاده شود.

 

برنجی به فست فودها اشاره کرد و افزود: غذاهای فست فود به دلیل نمک بالا و چربی باعث بالا رفتن فشار خون شده و عطش را برای فرد روزه دار ایجاد می کنند که به هیچ عنوان روزه داران از غذاهای فست فود در ایام روزه داری استفاده نکنند.

نتیجه تصویری برای سفره افطار

وی بیان کرد: مصرف نوشیدنی های مضر مانند نوشابه ها و نوشیدنی های کافئین دار سبب ایجاد کم آبی در بدن شده و به دلیل قند بالایی که دارند مشکلاتی را ایجاد می کنند.

 

کارشناس تغذیه اظهار داشت: به هیچ عنوان روزه داران روزه خود را با نوشیدنی سرد و شربت خنک افطار نکنند چرا که دستگاه گوارش آمادگی نوشیدنی سرد را ندارد و بهتر است افطار با آب ولرم ، چای کم رنگ و خرما باشد.

نتیجه تصویری برای زولبیا بامیه

به گفته وی همچنین استفاده از زولبیا و بامیه به عنوان شیرینی این ماه به دلیل شهد زیاد و روغنی که دارند توصیه نمی شود اما می توان در طول این یک ماه یک یا دو بار به مقدار بسیار اندک مصرف شود که مصرف آن در وعده سحری توصیه نمی شود چرا که به دلیل قندبالایی دارد در ابتدا احساس سیری به فرد دست می دهد و پس از چند ساعت فرد احساس گرسنگی می کند و افت قند را به دنبال دارد.

 

برنجی تصریح کرد: روزه داران در طول این یک ماه از همه گروه های غذای مانند غلات، سبزیجات، میوه جات، پروتئین و نانها استفاده کنند و در وعده افطاری از سوپ ها و آش های رقیق و کم چرب استفاده شود.

 

به گفته وی به هیچ عنوان نباید وعده سحری حذف شود چرا که حذف این وعده سبب سردرد و افت قند شده و توصیه می شود در وعده سحری از غذاهای پخته استفاده شود.

انتهای پیام/

 

منبع خبر: بازتاب بروجرد

مطالب مرتبط:
برچسب ها:  
برای دریافت جدیدترین بسته اخبار روز اینجا کلیک کنید   
نام:
ایمیل:
* نظر شمـا: