بازتاب گهر بررسی علل و مراحل بازخرید بیمه عمر - بازتاب گهر

زمانی که فردی قصد خرید بیمه عمر را داشته باشد یک قرار دارد بین شرکت بیمه و بیمه گذار بسته می شود و از مهم ترین تفاوت بیمه عمر با دیگر مسائل مربوط به بیمه ،سرمایه گذاری و پس انداز بلند مدت آن می باشد. حال بعضی از افراد به دلیل عجول بودن و یا بعد از چند سال از انجام این کار پشیمان می شوند. در این مواقع شرکت بیمه راه حل هایی را پیش روی هر بیمه گذاری قرار می دهند از جمله باز خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری خود.

باز خرید بیمه عمر به چه معناست؟

هر فرد بیمه گذاری در بیمه عمر به صورت سالانه و یا ماهانه یک مبلغی را پرداخت می نماید که از مهم ترین مزایای بیمه  عمر این می باشد که به حق بیمه ای که هر سال پرداخت می شود یک سود تضمینی و یک سود مشارکتی تعلق می گیرد که بسیار به نفع بیمه گذار می باشد و در زمان پایان قرارداد و یا به قول معروف پایان سررسید بیمه نامه عمر شما می توانید پول و سود آن را به صورت یک جا و یا به صورت مستمری دریافت نماید.

حال بازخرید به این معنا می باشد که فرد بیمه گذار قبل از پایان قراردارد خود خواهان دریافت سرمایه خود می باشد و در واقع فسخ قرارداد را به همراه دارد، یعنی بعد از گذشته یک مدت زمان شما می توانید درخواست دهید که بیمه عمرتان را بازخرید کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید هر شرکت بیمه قوانین خاص خود را دارد. بعضی از شرکت های بیمه بعد از ۶ الی ۱ سال اجازه فسخ قرارداد دارند و این موضوع در بیمه نامه ذکر شده است.

همانطور که گفتیم بیمه عمر یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت می باشد که حداقل آن در شرکت بیمه سامان ۸ سال و حداکثر آن ۳۰ سال می باشد و معمولاً به بیمه گذاران طرح بلند مدت را پیشنهاد می دهیم.

زیرا هر چه بیمه عمر زمان بیشتر بماند به سوددهی خیلی خوب و بیشتری خواهد رسید که باعث بالا رفتن ارزش سرمایه شما می شود. از دیگر پیشنهادات ما به افراد بیمه گذار این می باشد که زیر ۷ سال اصلاً دست به پول خود نزنند زیرا طبق قوانین بازخرید آن، به نفعشان نخواهد بود. زیرا زیر ۸ سال یک سری اقدامات از جمله هزینه کارمزد نماینده، معاینات پزشکی و غیره از پول کسر می شود و هر چه پول باقی بماند به شما به عنوان بازخرید پرداخت می شود.

درست است که به شما سود تضمین و سود مشارکتی پرداخت می شود ولی هزینه هایی که از آن در زمان بازخرید کسر می شود باعث کم شدن سودتان خواهد شد.

بهترین راه حل

حال ما به شما راه حل بهتری را پیشنهاد می دهی شما به جای بازخرید بیمه عمر می توانید از بیمه عمر خود وام بگیرید.

زیرا وام گرفتن خیلی بهتر از بازخرید بیمه خود می باشد و حداقل باعث ضرر شما قبل از ۸ سال نخواهد شد.

شرایط وام به این صورت می باشد که براساس اندوخته شما می توانید وام دریافت نمائید و نیاز مالی خود را در حد معقولی برطرف نمائید.

حال برای بازخرید لازم است شما یک سری مدارک را تحویل شرکت بیمه دهید از جمله:

  • اصل بیمه نامه
  • رسیدهای پرداخت حق بیمه
  • مدارک شناسایی فرد بیمه گذار
  • و یک سری فرم هایی که لازم است آن را پر نمایند و هم چنین حسابداری برای دریافت حق بیمه شما طی سال های گذشته باید تأئیدیه را صادر نماید.

در این صورت بیمه نامه عمر شما بازخرید می شود و فرد بیمه گذارمی تواند مبلغی پول را دریافت نماید.

علیرغم توضیحاتی که در بالا ارائه شد، باید اشاره کنیم به این نکته مهم که بیمه زندگی اینده مالی را تضمین می کند. بنابراین اگر برای شما ضرورتی ندارد یا می توانید با راهکارهای دیگری از جمله گرفتن وام از اندوخته بیمه عمر خود، بیمه زندگی را بازخرید نکنید، بهتر است. چرا که در آینده نخواهید توانست به گذشته بازگردید و دوباره بیمه عمر تهیه کنید. و مهمترین فاکتور در بیمه های زندگی یعنی زمان را از دست خواهید داد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 195 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 16 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

mamad
هادی نیک
شنبه , 27 نوامبر 2021
پاسخ

به نظرم اگه کسی روز اول که میخواد یه خدماتی مثل بیمه عمر بخره تحقیق درست و حسابی بکنه دیگه نیازی نیست که وسط راه بره کنسل کنه. داداش من همینجوری بعد از سه چهار سال رفت بازخرید کرد کلی هم ضرر کرد. من بهش گفتم که اشتباه کردی از اول باز کردی که الان ضرر کنی.