بازتاب گهر راهنمای کار با لایه های فتوشاپ : کپی و ادغام و باز کردن قفل - بازتاب گهر

اگر تعداد زیادی عکس ?️ دارید و می خواهید آنها را در فتوشاپ ویرایش کنید بهتر است با آموزش کامل کار با لایه ها برای کپی ، ادغام ، باز کردن قفل و غیره در نرم افزار فتوشاپ (Photoshop)  مهارت خود را در استفاده از این ابزار محک بزنید ما سعی کردیم در این مطلب به صورت مرحله به مرحله به همراه تصاویر آموزشی تکنیک استفاده از ایجاد لایه در فتوشاپ را در رهنامه به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

آموزش نحوه کپی ، اضافه کردن ، یکی کردن و.. لایه در فتوشاپ

How to Add, Merge, Edit and Unlock Layers in Photoshop

قبل از اینکه به معرفی آموزش نحوه کپی، ایجاد لایه در فتوشاپ بپردازیم ما قبلا آموزش ذخیره عکس،لایه ها و خروجی گرفتن و ۶ تا از بهترین سایت های فتوشاپ آنلاین را به شما دادیم که پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه این آموزش ها شما با ترفند ها و استفاده از لایه ها در نرم افزار ویرایش عکس فتوشاپ بهتر آشنا خواهید شد.

لایه ها در فتوشاپ میتواند مجموعه ای از اجزا و ورقه های شفاف و یا مات را شامل شوند لذا با آموزش تنظیمات لایه ها در فتوشاپ شما میتوانید دامنه انتخاب بالایی در ایجاد تغییرات عکس داشته باشید.

به عنوان مثال اگر نوشته و یا اجزایی در لایه بالایی باشد و همچنین برخی اجزاء در لایه پایینی قرار گرفته باشند میتوانند با یک دیگر ادغام شوند از طرفی اگر شما لایه های پرکننده (Fill layer) را در فتوشاپ با رنگ های جامد (Solid Color) ایجاد کنید این رنگ ها باعث پوشش کامل لایه های زیرین خواهد شد.

ایجاد لایه جدید در فتوشاپ

راهکارهای بسیاری برای اضافه کردن لایه در فتوشاپ وجود دارند یکی از بهترین روش ها برای ایجاد لایه در سیستم عامل ویندوز استفاده از کلیدهای ترکیبی SHIFT + CTRL + N و در سیستم عامل MAC  از کلید های ترکیبی SHIFT + COMMAND + N قابل انجام است از طرفی می توان لایه ها در فتوشاپ را از طریق منو نرم افزار با عنوان Layers قابل دسترسی، اصلاح، ایجاد و یا حذف نمود .

کپی کردن یک لایه در فتوشاپ

اگر می خواهید لایه ای را در نرم افزار فتوشاپ کپی کنید می توانید از منو بالا در فتوشاپ از بخش Layer  گزینه Duplicate Layer انتخاب نمایید.

با این کار برای شما پنجره ای ظاهر می شود که از شما خواسته می شود تا لایه جدید را نام گذاری کنید.

همچنین می توانید با انتخاب منو کشویی کنار Document (طبق تصویر بالا) ، لایه های مورد نظر را  در برگه های جدیدی باز نمایید.

باز کردن قفل لایه در فتوشاپ

به طور پیش فرض زمانی که لایه ای جدید را در نرم افزار فتوشاپ ایجاد میکنیم همه لایه ها باز هستند اما لایه ای به نام Background Layer علامت قفل در جلوی آن ظاهر می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 109 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 4 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.