بازتاب گهر ورود وزیرخارجه قطر به عراق - بازتاب گهر

به گزارش رسپار، ایرنا نوشت: شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر امروز چهارشنبه چندی پس از سفر فواد حسین وزیر خارجه عراق به دوحه در سفری رسمی وارد بغداد پایتخت عراق شد.

در این سفر، تمیم قطری با همتای عراقی خود فواد حسین دیدار و گفتگو خواهد کرد و اگرچه گفته شده ملاقات با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق هم در دستور کار است اما گویا هنوز قطعی نشده است.

وزیر امور خارجه قطر در این سفر علاوه بر آخرین تحولات منطقه در مورد روابط دوجانبه بین دو کشور گفتگو خواهد کرد.

وزارت خارجه عراق دیشب در اطلاعیه ای اعلام کرد فواد حسین وزیر امور خارجه عراق و شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر امور خارجه قطر یک نشست مطبوعاتی در فرودگاه بین المللی بغداد برگزار می کنند.

همچنین خبرگزاری رسمی عراق با پوشش این خبر نوشت: “محمد بن عبدالرحمن” وزیر امور خارجه قطر برای دیدار با همتای عراقی خود در مورد راه های کاهش تنش در منطقه در یک سفر رسمی به بغداد آمد.

وزیر امور خارجه عراق در اواسط ماه جاری میلادی سفری به قطر انجام داد که طی آن تعدادی از موضوعات مشترک مورد علاقه هر دو طرف مورد بحث قرار گرفت.
بر اساس اعلام وزارت امور خارجه عراق، فواد حسین وزیر خارجه در سفر خود به دوحه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و دیگر مقامات این کشور درباره موضوعاتی همچون روابط دو جانبه، چگونگی ایجاد فرصت های سرمایه گذاری، اوضاع امنیتی و تأکید بر ضرورت همکاری در جهت ایجاد ابتکارات جمعی برای حفظ امنیت کشورهای منطقه و ایجاد چارچوب صحیح و ممکن برای گفتگو فیمابین برای رسیدن به اهداف مورد نظر بحث و گفتگو کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 262 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.