بازتاب گهر آغاز پیش‌فروش پروژه «غم‌نومه فریدون» - بازتاب گهر

اثر شنیداری «غم‌نومه‌ فریدون» به آهنگسازی حسین علیزاده و نویسندگی و کارگردانی پیمان قدیمی در ۲ نسخه‌ محدود و گسترده منتشر می‌شود.

پیش‌فروش نسخه‌ محدود و خاص اثر شنیداری «غم‌نومه‌ فریدون» خردادماه آغاز و نسخه‌ گسترده‌ آن تیرماه سال جاری منتشر خواهد شد. در این اثر بازیگران و هنرمندانی چون صابر ابر، فرهاد اصلانی، امیر جعفری، حبیب رضایی، آیدا شاملو، سیامک صفری، ژاله علو، فاطمه معتمدآریا و زنده‌یاد مرتضی‌ احمدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 «غم‌نومه‌ فریدون» روایتی محاوره ای و موزون به سبک و سیاق قصه‌های کوچه، از یک آبادی است که در آن خندیدن ممنوع می‌شود. در پی این رویداد فریدون، جوان خنده‌روی آبادی به دلیل عشق اش‌ به لبخندهای معشوقه‌ خود «هیچا» به اعتراض می‌ایستد و این آغاز یک ماجراست.

پروژه‌ چندرسانه‌ای «فریدون» که آخرین ایفای نقش زنده‌یاد مرتضی احمدی نیز در این اثر بوده است، پیش تر بنا بود همزمان با انتشار نسخه شنیداری «غم‌نومه‌ فریدون» فاز اجرای صحنه‌ای آن نیز آغاز شود اما بنا به تصمیم گروه تهیه و تولید پروژه، ابتدا فاز شنیداری آن منتشر و اجرای نمایش «فریدون» به زمان دیگری موکول شد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

فاز شنیداری «غم‌نومه‌ فریدون» در قالب نسخه‌ خاص و محدود در ۲ هزار تیراژ از طریق سامانه ایران کنسرت روز ۱۰ تیرماه پیش‌فروش خواهد شد و سپس نسخه‌ گسترده‌ آن همزمان با جشن امضای اثر در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

نسخه‌ محدود و خاص «غم‌نومه‌ فریدون» با کارگردانی گفتارهای نیما دهقانی و طراحی گرافیک فرهاد فزونی شامل موارد ویژه‌ و متعددی همچون لوح فشرده‌ اثر شنیداری، لوح فشرده‌ موسیقی‌های مستقل اثر، دی وی دی مستند پروژه و همچنین کتاب مصور، تابلوهای تایپوگرافی و تصویرسازی اثر خواهد بود که در بسته‌بندی نفیس به همراه شناسنامه‌ شماره‌دار اثر (از شماره‌ ۱ تا ۲ هزار) که به امضای مولفان رسیده و به خریداران تا نیمه‌ دوم تیرماه سال جاری در جشن امضا ارائه خواهد شد.

صبا علیزاده دستیار آهنگساز و  پوریا اخواص، داریوش کاظمی، علیرضا برنجیان اجراگران آوازهای «غم‌نومه‌ فریدون» هستند. از میان نوازندگان این پروژه هم می‌توان به رضا عسگرزاده سازهای بادی، کوبه‌ای و اجرای الکترونیک سازهای زهی، سیامک جهانگیری نوازنده نی، صبا علیزاده نوازنده کمانچه، رادمان توکلی نوازنده تار، مهرداد ناصحی نوازنده قیچک، سحر ابراهیم نوازنده قانون، علی رحیمی نوازنده تمکب و حسین علیزاده نوازنده  تار، سه‌تار و شورانگیز اشاره کرد. همخوانی این اثر روایی، موسیقایی نیز بر عهده‌ مهرداد ناصحی، شهرام رکوعی، راحله برزگری، سحر محمدی، آساره شکارچی، عامر شادمان، روشنک کی‌منش و سمیرا محسنی بوده است.

از عوامل «غم‌نومه‌ فریدون» که نشر آن بر عهده موسسه فرهنگی هنری «تار و پود» و پخش آن بر عهده «نشر و پخش جوان» بوده می‌توان به حیبب رضایی مشاور هنری، نورالدین حیدری‌ماهر مدیر تولید، علی بوستان مدیر اجرایی، گروه فکر و خلاقیت آرتی‌مان مجری طرح، بامداد افشار و صبا علیزاده طراح صدا، فرهاد فزونی طراح گرافیک، عظیم مرکباتچی تصویرگر، مانی لطفی‌زاده عکاس، علیرضا وحدی مستندساز، نیوشا مزیدآبادی مدیر روابط عمومی، آریان امیرخان تبلیغات مجازی و مروارید خردمند دستیار کارگردان اشاره کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : روی خط خبر تاريخ : 7 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.