بازتاب گهر آقای سلاجقه، زبان انگلیسی پیشکش؛ به داد هوای تهران برسید/ چرا دیگر رسانه‌های اصولگرا منتقد آلودگی هوا نیستند؟ - بازتاب گهر

آقای سلاجقه، زبان انگلیسی پیشکش؛ به داد هوای تهران برسید/ چرا دیگر رسانه‌های اصولگرا منتقد آلودگی هوا نیستند؟

حال روز هوای تهران اصلاً خوب نیست و با کاهش دمای هوا، دوباره شاهد پدیده وارونگی و آلودگی هوا هستیم؛ داستانی اسفناک و تکراری که گویا برای هیچ کدام از مسئولان دغدغه نیست و شهروندان باید به آن عادت کنند.

«بازتاب گهر» آرش خداپرست- براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، دیروز (۲۴ آبان ماه) هوای تهران در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت و این اتفاق ناشی از پایداری جو، انباشت آلاینده‌ها و ترافیک صبحگاهی عنوان شد.

اطلاعات دقیق شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان داد که در صبح روز دوشنبه (۲۴ آبان ماه) همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و تداوم این شرایط جوی و عدم وزش باد مؤثر در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری کرد.

وضعیتی نامطلوب که سلامتی شهروندان را بیش از هر زمان دیگر تهدید می کند و در روز سه شنبه نیز علاوه بر افزایش غلظت ذرات معلق در هوا، همچنان وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس استمرار یافت.

توضیح بیشتر اینکه بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط سازمان های مربوطه «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» در بسیاری از مناطق تهران بالای ۱۵۰ است و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای همه شهروندان قرار دارد.

آقای سلاجقه، زبان انگلیسی پیشکش؛ به داد هوای تهران برسید/ چرا دیگر رسانه‌های اصولگرا منتقد آلودگی هوا نیستند؟

این وضعیت خطرناک و نامطلوب در حالی در شهر تهران استمرار داشته و مستقر است که از آنسو می بینیم بسیاری از رسانه ها به ویژه رسانه های اصولگرا نسبت به این واقعیت خطرناک حساسیت چندانی ندارند و از مسئولان مربوطه در شهرداری تهران و نیز سازمان محیط زیست مطالبه جدی در این زمینه ندارند.

این بی توجهی و سکوت نسبتاً دردناک در برابر وضعیت نامطلوب آب و هوی تهران در حالی است که پیشتر و در دولت های یازدهم و دوازدهم رسانه های اصولگرا به شدت به شرایط آب و هوایی تهران و نوع مدیریت آن انتقاد داشتند.

آقای سلاجقه، زبان انگلیسی پیشکش؛ به داد هوای تهران برسید/ چرا دیگر رسانه‌های اصولگرا منتقد آلودگی هوا نیستند؟

اگرچه فضای رسانه ای کشور نسبتاً به این شرایط آب و هوایی چندان احساس نگرانی نمی کند و رسانه های منتقد دولت های قبل نیز این روزها موضع صریحی در این باره نمی گیرند، اما به نظر می رسد کانون توجهات بخاطر این وضعیت باید متوجه سازمان محیط زیست و رئیس جدید آن علی سلاجقه باشد

رئیسی که در همین روز و ماه های آغازین فعالیتش در سازمان محیط زیست، به شدت حاشیه ساز شده است و اخیراً نیز در کنفرانس آب و هوایی گلاسکو، نوع قرائت متن انگلیسی از سوی او با انتقادات زیادی رو به رو شده است.

بر همین اساس و ناظر و شرایط آب و هوایی نامطلوب و خطرناک شهر تهران به نظر می رسد در مقام نخست از رئیس جدید سازمان محیط زیست و در مقام بعد از دیگر متولیان بخواهیم به جای اینکه دغدغه و تمرکز خود را در خواندن متن های انگلیسی آن هم با خطا و ایرادهای فراوان کنند، به سمت حل مشکلات اساسی و ریشه ای مثل آلودگی هوا بروند و اجازه ندهند روندهای پیشین مدیریتی در دوره ایشان نیز تکرار شود.

به ویژه به این دلیل که بیم آن می رود به واسطه عدم مطالبه گری جدی رسانه های مطرح کشور در این رابطه، مدیران شهری و محیط زیستی دچار نوعی خمودگی و بی تفاوتی به چنین مسائل خطرناک و خسارت باری شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 108 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.