بازتاب گهر اشنايي با مدل سه بعدي - بازتاب گهر

اشنايي با مدل سه بعدي

اشنايي با مدل سه بعدي

مدل ۳d مخفف کلمه انگلیسی three dimensional modeling و به معنای مدل سازی سه بعدی است. در این نوع مدل سازی هنرمندان در فضای سه بعدی نقاطی را در نظر می گیرند و از اتصال این نقاط به هم یک جسم سه بعدی طراحی می شود مانند چیزی که در دنیای واقعی مشاهده می کنیم. البته مدل سازی در حال حاضر با استفاده از رایانه و نرم افزار های مهندسی انجام می شود که از معروف ترین این نرم افزار ها می توان به ۳D Max و Cinema 4D و SketchUp اشاره کرد. نرم افزار ها توانایی ساخت مدل سه بعدی از یک جسم، پویا کردن و رندر آن به عرصه معماری و انیمیشن سازی قدرت بخشیده اند.

مدل های سه بعدی که معمولا در بازی های رایانه ای استفاده می شوند، از نوع Low Poly می باشد برای اینکه در رندر و محاسبات بازی زمان و حجم کمتری را از برنامه بگیرد و در مجموع جزئیات زیادی را شامل نمی شوند  اما مدل های سه بعدی مورد استفاده در معماری داخلی دارای جزئیات بیشتری می باشند به این منظور که نتیجه و نمای کار را بهتر و دقیق نشان دهند.

اشنايي با مدل سه بعدي

گزینه هایی که ذکر کردیم خلاصه ای از کاربرد های مدل سه بعدی در جوامع امروزی است و بیشتر قشر ها با آن سر و کار دارند اما طراحی این مدل های سه بعدی لزوما صفر تا صد انجام نمی شود. به عنوان مثال یک مهندس معمار کارش طراحی ساختمان است پس از نمونه های آماده مدل سه بعدی استفاده می کند که هم از نظر هزینه و هم صرفه جویی در زمان برای پروژه به صرفه است. پیشنهاد می کنیم برای دریافت مدل های ۳D آماده از سایت جوبیس که منبع جامعی از مدل سه بعدی است دیدن فرمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 92 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 13 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.