بازتاب گهر اصلاح بی فایده اشتباه قالیباف برای افکار عمومی و سرباز راهور/ آقای رئیس حتی زحمت بررسی دقیق پرونده را هم نکشیده بودید؟! - بازتاب گهر

اصلاح بی فایده اشتباه قالیباف برای افکار عمومی و سرباز راهور/ آقای رئیس حتی زحمت بررسی دقیق پرونده را هم نکشیده بودید؟!

نزدیک به ده ماه پیش بود که عابد اکبری، سرباز وظیفه پلیس راهور مدعی شد علی اصغرعنابستانی- نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی هنگام انجام وظیفه به صورت او سیلی زده است. علی رغم گذشت چندین ماه از این حادثه نه تنها برخورد رضایت بخشی با این تخلف نماینده مجلس رخ نداد، بلکه رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در یک سخنرانی نشان داد که از جزئیات موضوع آگاهی نداشته است.

«بازتاب گهر»؛ آرش خداپرست- بهمن ماه سال گذشته بود که خبر سیلی زدن یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت سرباز وظیفه پلیس راهور به تیتر یک رسانه ها تبدیل شد و سرباز مورد اشاره مدعی بود که به دلیل جلوگیری از ورود خودروی نماینده مردم سبزوار به خط ویژه بی آر تی، از سوی این نماینده مورد ضرب و شتم قرار گرفته است؛ ادعایی که به شدت موجب جریحه دار شدن افکار عمومی شد و همگان منتظر برخورد قاطع دستگاه قضا و مجلس شورای اسلامی با این تخلف بودند.

پس از این ادعا و راستی آزمایی آن از طریق دوربین های شهری و نیز اعتراف ضمنی نماینده مردم سبزوار به انجام این کار، این امید وجود داشت که با ورود پلیس راهنمایی و رانندگی به مسئله و نیز به جریان افتادن شکایت سرباز مورد اشاره برخوردی قاطع با آقای عنابستانی صورت پذیرد تا این برخورد علاوه بر آرام کردن افکار عمومی به درس عبرتی برای سایر مسئولان زیاده خواهد تبدیل شود.

به هر صورت و با گذشت زمان امیدها برای تحقق چنین مهمی علی رغم پیگیری های جدی رسانه ها و افکار عمومی به ناامیدی تبدیل شد و مستند به برخی اطلاعات منتشر شده این پرونده حقوقی و درگیری با رضایت سرباز راهور و دلجویی نماینده مجلس از او مختومه شده است.

با این وجود روز دوشنبه مورخ ۱۵ آذر و هنگامی که محمدباقر قالیباف- رئیس مجلس شورای اسلامی به بهانه روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی سخن می گفت، یکی از دانشجویان این موضوع را به عنوان یکی مطالبه مطرح و از چرایی عدم ورود قاطع رئیس مجلس به ماجرا انتقاد کرد.

انتقادی که با پاسخی عجیب از سوی رئیس مجلس همراه شد و آقای قالیباف در پاسخ خود بدون اشاره به نفس تخلف و زیاده خواهی یک مسئول مدعی شد که اساساً بحث سیلی مطرح نبوده است و تنها آقای عنابستانی، سرباز وظیفه را هل داده است!

همین سخنان کافی بود تا دوباره موضوع سیلی به صورت عابد اکبری به بحث داغ فضای مجازی بدل شود و اکبری نیز در واکنش به سخنان رئیس مجلس موضع گیری کند.

سرباز مضروب بلافاصله پس از این اظهارنظر در صفحه اینستاگرامی خود سخنان رئیس مجلس را به چالش کشید و دوباره بر روی موضوع سیلی خوردن از سوی نماینده مردم سبزوار تأکید کرد و در این باره گفت: ایشان زیر گوش من زد و من دو متر به سمت راست پرتاب شدم.

همین اظهارات و بازتاب گهر رسانه ای آن سبب شد تا رئیس مجلس ناگزیر به اصلاح اشتباه خود شود و به همین بهانه در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:  درباره سوالاتی که درباره آقای عنابستانی مطرح شد،ذکر دو نکته ضروری است: اول اینکه در فضای رسانه‌ای، توضیحات کامل بنده دربارۀ آن موضوع شنیده نشد و تخریب گران، یک جمله از آن صحبت را جدا کردند وبقیه صحبت های من در این موضوع مغفول واقع شد.

در آنجا برخطاکاری آن نماینده تصریح کردم وتاکید کردم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید برخورد محکم‌تری می‌کرد و همچنین اشاره کردم که برخلاف اتفاق مشابه دورۀ گذشته مجلس،پرونده نمایندۀ خاطی به قوه قضائیه ارجاع شد و حکم محکومیت صادره توسط دادگاه را فصل الخطاب دانستم.

با منش بچه رزمندگی فکر می‌کردم باید هرچه را حق است بگویم. جایی که آقای عنابستانی را محق می‌دانستم بدون ملاحظات سیاسی می‌گفتم و جایی که منتقد بودم را نیز تصریح می‌کردم.

اما اتفاق دوم بر می‌گردد به صحبتم درباره سیلی نزدن و هل دادن. واقعیت این است که من در واکنش به سوال یکی از دانشجویان، براساس صحبت‌های آقای عنابستانی که قبلا به اینجانب گفته بود حکم دادگاه، من را از سیلی زدن تبرئه و براساس هل دادن مرا محکوم به ضرب بلااثر کرده است، گفتم که ایشان سیلی نزده و هل داده است.

اما بعد از صحبت های دیشب جناب آقای عابد اکبری، سرباز وظیفه راهور که تاکید می‌کرد حکم دادگاه سیلی را تایید کرده، بر خود لازم دانستم موضوع را پیگیری کنم تا ظلمی به این شهروند عزیز نشده باشد؛ لذا حکم دادگاه را گرفتم و متوجه شدم متاسفانه دادگاه بدوی تشخیص بر ضرب بلااثر (سیلی) داده است که البته بعدا با اعلام رضایت طرفین پرونده مختومه شده است.

همان‌طور که در جمع شما گفتم فصل الخطاب حکم دادگاه است و ضروری می‌دانم بر اساس عهد صداقتی که با شما بسته‌ام، مطلب گفته شده را اصلاح کنم.

اگرچه رئیس مجلس در اصلاحیه خود اشتباه خود را اصلاح کرد و بر ضرب سیلی بر صورت سرباز راهور توسط نماینده مردم سبزوار تأکید کرد، اما به نظر می رسد که این اصلاحیه بنا به دلایل متعدد به فایده است و تأثیری بر کاهش نارضایتی های اجتماعی در این زمینه نداشته باشد.

نخست به این دلیل که رئیس مجلس با حرف اشتباه و اصلاحیه خود ثابت کرد چنین موضوعی برای او از اهمیتی بالایی برخوردار نبوده است و برای همین در ده ماه گذشته حتی زحمت شنیدن اصل ماجرا را نیز به خود نداده است.

دیگر اینکه می دانیم در همین فرایند نماینده مردم سبزوار جدا از ضرب سیلی به صورت مأمور قانون و زیاده خواهی چندین بار آشکار به دروغ سخن گفت ولی از قرار معلوم از مصونیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال ابتدا و در همان سال قبل اصل ماجرا را تکذیب کرد و گفت اصلاً از ماشین پیاده نشدم. پس از اظهارات رئیس مجلس مبنی بر هل دادن نیز رسماً از آقای قالیباف تشکر کرد و عمل شنیع خود (سیلی به صورت مأمور قانون) را بار دیگر انکار کرد.

و نکته مهم دیگر اینکه اکنون نیز که رئیس مجلس اصل ماجرا را متوجه شده است، بنایی برای برخورد با دروغگویی های یک نماینده و نیز پیگیری ابعاد عمومی جرم ندارد و بر حصول رضایت سرباز سیلی خورده و مختومه شدن پرونده تأکید دارد!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 12 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.