بازتاب گهر امضای ۱۷میلیارد دلار قرارداد واردات اقلام های‌تک از آمریکا - بازتاب گهر

نخست وزیر ویتنام از امضای قراردادهایی به ارزش ۱۵ تا ۱۷ میلیارد دلار برای واردات اقلام های‌تک از آمریکا خبر داد.

به گزارش بازتاب گهر به نقل از رویترز، نگوین ژوان فوک،  نخست‌وزیر ویتنام، گفت که در طول دیدارش از نیویورک قراردادهایی به ارزش ۱۵ تا ۱۷ میلیارد دلار را برای واردات کالا و خدمات آمریکایی به امضا خواهد رساند که عمده آن خدمات و کالاهای با تکنولوژی بالا هستند.

فوک به در ضیافت شام یک عضو اتاق بازرگانی آمریکا گفت: ویتنام واردات کالاها و خدمات با تکنولوژی بالا را از امریکا افزایش می دهد و در این دیدار توافقات و قرارداد های مهم زیادی به امضا خواهد رسید.

فوک که قرار است در پایان دیدار سه روزه خود از آمریکا با دونالد ترامپ دیدار کند توضیح بیشتری در باره این معاملات ارائه نکرد.

مدیر اجرایی ارشد بخش قدرت جنرال الکتریک در این ضیافت شام گفت شرکت جنرال الکتریک قرارداد تجاری جدیدی به ارزش ۶ میلیارد دلار با ویتنام منعقد خواهد کرد اما جزئیاتی در این زمینه ارائه نکرد.

اظهارات فوک بعد از این انجام شد که رابرت لاتایزر، نماینده تجاری آمریکا نگرانی خود  را در مورد افزایش شدید حجم تجارت با ویتنام ابراز کرد و گفت این چالشی جدید برای این دو کشور است و انتظار دارم  فوک در حل و فصل این موضوع به ما کمک کند.

لایتایزر گفت: افت اخیر حجم تجارت دو کشور در حالی است که در طول دهه گذشته حجم تجارت بین دوکشور از ۷ میلیارد به نزدیک ۳۲ میلیارد افزایش یافته است.

این دو کشور می کوشند با افزایش همکاری های تجاری، در مقابل نفوذ رو به رشد چین در تجارت آسیا ایستادگی کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 262 views بار دسته بندی : روی خط خبر تاريخ : 7 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.