بازتاب گهر اگر قصد خرید تلویزیون دوو یا اسنوا دارید؛ این فیلم را حتما ببنید - بازتاب گهر

مدتی است فروش لوازم خانگی ایرانی با برچسب برند دوو کره خبر ساز شده است، اخیرا هم در شبکه های اجتماعی ویدئویی منتشر شد که دو محصول داخلی با دو برند اسنوا و دوو را مقایسه کرده که ظاهراً هیچ تفاوتی غیر از قیمت با هم ندارند.

موضوع ممنوعیت واردات محصولات لوازم خانگی کره ای و همچنین ممنوعیت تبلیغات برندهای این کشور در ایران مدتی است که سوژه روز رسانه های کشور شده است، مساله ای که پس از دستور رهبری برای ممنوعیت واردات لوازم خانگی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

در این بین اما برخی شرکتهای داخلی که خودشان باید مبلغ محصولات ایرانی باشند، روی برخی محصولات ایرانی برند خارجی نصب می کردند که نصب برند کره‌ای «دوو» روی محصول ایرانی اسنوا یکی از این نمونه ها است. هر چند پس از رسانه ای شدن این موضوع، تبلغیات گسترده ای که در سطح شهر با برند دوو انجام شده بود، تا حد زیادی جمع شد، ولی وزارت صمت هم به این موضوع ورود کرده است تا ابعاد مساله روشن تر شود.

به نوشته تسنیم، مهمترین موضوع در این ماجرا تقبلی بود که به واسطه آن مشتری با فرض اینکه کالای خارجی می خرد، قیمت بالاتری برای آن محصول پرداخت می کرد، در حالی که کالا ایرانی است.

در همین زمینه اخیرا ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که دو دستگاه تلویزیون ۵۵ اینچ هوشمند دوو و اسنوا را با جزئیات کامل با یکدیگر مقایسه می کند و نتیجه می گیرد که این دو محصول کوچکترین افتراقی با هم ندارند. حال این سوال مطرح می شود، چرا دو کالایی که هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، یکی با برند ایرانی و دیگری با مارک خارجی فروخته می شود؟

 

مطالب مرتبط

افتتاح نخستین خط تولید تلویزیون ال.ای.دی 75 اینچ در ایران

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 12 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.