بازتاب گهر بدترین و بهترین روش باز کردن یخ گوشت و مرغ - بازتاب گهر

بدترین و بهترین روش باز کردن یخ گوشت و مرغ

بیشتر افراد برای باز کردن یخ گوشت و مرغ از مایکروویو استفاده می‌کنند که بدترین راه ممکن است؛ روشی که در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم نسبت به روش مایکروویو زمان بیشتری طول می‌کشد اما سالم‌تر از آن است.

«کورت اندرسون» کارشناس علوم مواد غذایی می‌گوید: بسیاری از آشپزهای خانگی با نحوه یخ‌زدایی مواد غذایی با مایکروویوهای خود آشنا نیستند. اندرسون می‌گوید: «اغلب افراد وقتی یخ گوشت را می‌خواهند با مایکروویو باز کنند، بیشتر اوقات، لایه بیرونی گوشت را تا حدی می‌پزند و داخل آن خام می‌ماند. این کار یعنی شما در واقع دو بار گوشت را می‌پزید و آن را خشک و سفت و درنهایت طعم غذا را خراب می‌کنید. علاوه بر این باید سریع کامل پخته شوند، چون نگه داشتن گوشت و مرغی که قسمت‌هایی از آن پخته شده صحیح نیست؛ ممکن است باکتری‌های مضر در آنها رشد کنند.

راه بهتر و سالم آب کردن یخ مواد غذایی

روشی که می‌خواهیم به شما بگوییم نسبت به روش غلط و رایج مایکروویو زمان بیشتری طول می‌کشد اما سالم‌تر از آن است. بهتر است برای درست کردن غذا از قبل برنامه‌ریزی کنید تا زمان هم داشته باشید. برای باز کردن یخ گوشت و مرغ بهترین راه این است که آنها را در یخچال بگذارید تا به‌مرور یخشان آب شود.

همچنین می‌توانید سینک یا ظرفی از آب با دمای معمولی و خنک پر کنید و مواد غذایی را داخل آن قرار دهید. بهتر است هر ۳۰ دقیقه یکبار آب سینک یا ظرف را عوض کنید. در این روش برای هر دو کیلو گوشت به دو ساعت و نیم زمان نیاز دارید.

«کتی هیل» کارشناس ایمنی و سلامت غذا در این باره می‌گوید: اگر اصرار دارید که همچنان یخ مواد غذایی خود را در مایکروویو باز کنید، مطمئن شوید که روی ظرف مناسب مایکروویو قرار دارند تا آبشان را به خود بگیرد. همچنین لازم است که یکبار دیگر به دستورالعمل‌های نوشته شده در دفترچه مایکروویو خود مراجعه و طبق آن عمل کنید.

همشهری آنلاین

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 8 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها