بازتاب گهر تحریم خرید توسط مردم راهکار تعدیل گرانی است - بازتاب گهر

تحریم خرید توسط مردم راهکار تعدیل گرانی است

مسئول بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان ایلام عنوان کرد: دلیل اصلی افزایش قیمت برنج می تواند عدم تعادل عرضه و تقاضا باشد که در شروع سال عموما افزایش خریدها باعث چنین افزایش قیمتی می شود.

با توجه به مهمانی رفتن و مهمانی دادن ها و همچنین سفرهای نوروزی و … جیب مردم به نسبت سایر ماه ها زودتر از قبل خالی می شود؛ این پدیده معمولاً همراه با گرانی های پس از نوروز هر سال و نگرانی های مردم همراه است و البته بسیاری از اقلام خوراکی مصرفی روزانه مانند برنج، آرد، حبوبات، غلات و … معمولاً با حجم بالایی در روزهای قبل از سال جدید توسط مردم تهیه می شود تا بخشی از ضررهای مالی افزایش قیمت ها در سال بعد را جبران کنند.

با این توصیف فروردین همیشه سخت‌ترین ماه سال برای خانوارهای ایرانی است و خانوارها وارد استفاده از پس‌اندازهای خود برای گذران روزهای سخت فروردین می‌شوند. نیمه دوم این ماه را همیشه، خانوارهای ایرانی یکی از سخت‌ترین دوران هزینه‌ای خود می‌دانند.

منابع اندک است و تامین مایحتاج روزمره زندگی پرخرج. بازار هم همیشه در فروردین ماه، ساز گرانی را کوک می‌کند. قیمت کالاها به دلیل بالا رفتن هزینه‌های دستمزد و کرایه‌های حمل و نقل بالا می‌رود. بخصوص در این شرایط بد اقتصادی که داد مردم درآمده گرانی اجناس نیز قوز بالا قوز شده است.

در این راستا به سراغ بنک داران رفتیم و از گران شدن برخی اقلام خوراکی از جمله برنج در این چند روز سوال پرسیدیم که بدون استثنا تمامی آنان از افزایش قیمت برنج سخن گفتند.

“شریفی” مسئول بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با ایلام پویا گفت: گاها پیش می آید که برخی اجناس کاهش و افزایش قیمت میخورند و این افزایش ها به صورت مقطعی است.

شریفی اظهار کرد: این روزها برنج نیز مشمول چنین افزویش قیمتی شده است و دلیل اصلی آن می تواند عدم تعادل عرضه و تقاضا باشد که در شروع سال افزایش خریدها ممکن است باعث چنین افزایش قیمتی شده باشد.

وی افزود: سابقه داشته است که به صورت مقطعی در اوایل و اواخر سال چنین افزایش قیمت هایی باشد و پس از مدتی با ورود محموله جدید برنج به استان این افزایش قیمت به حالت قبلی برگردد.

مسئول بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان ایلام: این افزایش قیمت فقط در سطح استان نیست و یک بحث سراسری است و از آنجایی که استان ایلام نیز وابسته به واردات خارج از استان است؛ چنین شرایطی داخل استان را تحت تاثیر قرار داده است. این افزایش قیمت میتواند با خرید نکردن مردم از آن اجناس مربوطه تعدیل شود. مردم‌می توانند با احتیاط بیشتری خریدهای خود را انجام دهند تا قیمت ها به حالت عادی برگردد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 90 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.