بازتاب گهر دود تعلل در انتصاب رئیس هلال احمر در چشم زلزله زدگان/ چرا رئیس جمهور تکلیف رئیس هلال احمر را مشخص نمی کند؟ - بازتاب گهر

دود تعلل در انتصاب رئیس هلال احمر در چشم زلزله زدگان/ چرا رئیس جمهور تکلیف رئیس هلال احمر را مشخص نمی کند؟

 بیش از دو هفته است که از زمان برگزاری انتخابات برای تعیین رئیس جمعیت هلال احمر گذشته است و علی رغم مشخص شدن گزینه های نهایی، هنوز رئیس جمهور برای گزینه های منتخب حکم صادر نکرده است؛ اتفاقی عجیب که هلال احمر کشورمان را آشفته ساخته و حالا در بزنگاه زلزله امدادرسانی به زلزله زدگان را به چالش کشیده است.

«بازتاب گهر»؛ آرش خداپرست- انتخابات داخلی که دو هفته پیش برای انتخاب گزینه های نهایی ریاست هلال احمر کشورمان در جلسه شورای عالی برگزار شد، با پیروزی قاطع پیرحسین کولیوند با ۱۳ رأی و نیز دوم شدن محمد جعفریان با ۸ رأی به پایان رسید.

بر این اساس و مستند به قوانین موجود مقرر شد تا از میان دو نفر برگزیده این انتخابات، یک نفر را به عنوان رئیس نهایی این جمعیت انتخاب کند؛ انتظاری که اکنون و با گذشت چندین روز هنوز عملیاتی نشده است.

برخی گمانه ها و اطلاعات جسته گریخته ای که در شبکه های اجتماعی رد و بدل می شود ناظر بر این است که علت این تعلل و تأخیر در صدور حکم رئیس هلال احمر بخاطر این است که در میان گزینه های انتخاب شده شورای عالی هلال، گزینه های مد نظر وزیر بهداشت و نیز سخنگوی دولت قرار نداشته اند و این دو مقام بانفوذ دولتی اجازه صدور حکم برای کولیوند و یا جعفریان را نمی دهند.

دود تعلل در انتصاب رئیس هلال احمر در چشم زلزله زدگان/ چرا رئیس جمهور تکلیف رئیس هلال احمر را مشخص نمی کند؟

فارغ از صحت و یا سقم این نکته، واقعیت این است که شرایط موجود سبب بروز نوعی بلاتکلیفی و آشفتگی در جمعیت هلال احمر کشورمان به عنوان یکی از اصلی ترین نهادهای امدادی کشور شده است.

به این معنا که کریم همتی رئیس مستعفی ولی همچنان مستقر این جمعیت، سوم آبان ماه از سمت خود استعفاء داد ولی به دلیل عدم صدور حکم رئیس جدید همچنان مدیریت این مجموعه را بر عهده دارد.

نکته منفی چنین شرایطی آن است که رئیس فعلی به دلیل نداشتن امید به آینده و دانستن این نکته که میهمان امروز و فردای هلال است، عملاً انگیزه و علاقه ای برای فعالیت نخواهد داشت و طبیعتاً مدیران زیردستی نیز چندان حرف شنوی از او ندارند.

این شرایط بد حالا که زلزله ای نسبتاً شدید در جنوب ایران آمده و خسارت های زیادی به مردم استان های جنوبی به ویژه استان هرمزگان وارد کرده است، بیشتر به چشم می خورد.

در واقع اکنون که باید هلال احمر کشورمان با مدیریت منسجم و واحد پیشگام روندهای امدادی باشد، به واسطه بحرانی که تعلل در صدور حکم رقم زده است، عملاً توان حداکثری خود را برای امداد رسانی از دست داده است؛ شرایط نامطلوبی که بدون شک دودش در چشم زلزله زدگان می رود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.