بازتاب گهر سایت الکسا پس از 25 سال بازنشسته می شود - بازتاب گهر

سایت الکسا پس از ۲۵ سال بازنشسته می شود

اگر شما هم تاکنون در مورد ترافیک سایت‌های اینترنتی یا مقایسه‌ی وب‌سایت‌ها نسبت به هم کنج‌کاوی کرده باشید احتمالاً با سایت الکسا (Alexa) آشنایی دارید. به تازگی، سایت تحلیلی Alexa.com که به عنوان یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های رتبه‌بندی یا همان رنکینگ محسوب می‌شود، پایان کار خود را به صورت رسمی اعلام کرد.

«بازتاب گهر»؛ مهتاب جهاندار_ روز گذشته شرکت آمازون اعلام کرد که قصد دارد پس از ۲۵ سال عملکرد درخشان به کار وب‌سایت تحلیلی Alexa.com پایان بخشد. وب‌سایت الکسا هم‌اکنون یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آمازون است و عموم کاربران آن را با سیستم رتبه‌دهی قدرتمندش می‌شناسند که از ترافیک وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند و محبوب‌ترین شرکت‌ها و وب‌سایت‌های اینترنتی را شناسایی و رتبه‌بندی می‌کند.

در کنار سیستم رنکینگ وب‌سایت‌ها که کاملاً رایگان است، سایت الکسا به کاربران خود در ازای مبلغی ماهیانه، ابزارهای تحلیل رقابتی سئو (SEO) نیز ارائه می‌دهد که در میان شرکت‌های اینترنتی بسیار پرطرفدار است.

شرکت آمازون در بیانیه‌ی جدید خود مدعی شد وب‌سایت Alexa.com در ماه مِی ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) از دسترس خارج می‌شود و دیگر آمارهای ماهیانه‌ی این وب‌سایت از این ماه به بعد منتشر نخواهد شد.

آمازون در بیانه خود اعلام کرد:

بیست و پنج سال پیش، ما وب‌سایت الکسا را بنیان‌گذاری کردیم و هم‌اکنون پس از دو دهه خدمت به کاربران، تصمیم بر بازنشتگی این وب‌سایت از تاریخ ۱ مِی ۲۰۲۲ گرفته‌ایم. از تمام کاربران به دلیل اینکه ما را به عنوان گزینه‌ی اول خود برای کشف محتوا و تحلیل رقابتی انتخاب نمودید، متشکریم.

سایت الکسا پس از 25 سال بازنشسته می شود

آمازون از هم‌اکنون دیگر برای وب‌سایت الکسا کاربر جدید نمی‌پذیرد، اما کاربران و اعضایی که هنوز عضویت فعال این وب‌سایت را دارند تا پایان زمان عضویت خود می‌توانند از ابزار تحلیل SEO و داده‌های آمازون استفاده کنند. خود وب‌سایت Alexa.com نیز تا روز اول ماه مِی سال آینده به کار خود ادامه می‌دهد و سپس برای همیشه از دسترس خارج می‌شود.

هرچند شرکت آمازون دلیل مشخصی برای این تصمیم خود اعلام نکرده است، اما طبق داده‌های وب‌سایت تحلیلی Semrush، ترافیک وب‌سایت الکسا در چند سال اخیر رو به افول بوده و هر ماه کاهش می‌یافته است؛ پس احتمالاً می‌توان گفت کاهش محبوبیت این وب‌سایت در چند سال اخیر منجر به این تصمیم آمازون شده است.

براساس آمار منتشر شده توسط سمراش، ترافیک ارگانیک الکسا مدت زیادی است که روند نزولی داشته است. تصمیم به تعطیل کردن الکسا شاید ناشی از افت شدید محبوبیت آن بوده باشد.

الکسا در سال ۱۹۹۶ توسط «بروستر کیل» راه‌اندازی و در سال ۱۹۹۹ با ارزش ۲۵۰ میلیون دلار به آمازون فروخته شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 148 views بار دسته بندی : دانش و فناوری تاريخ : 12 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.