بازتاب گهر سفر هوایی۳.۷ میلیون نفر در نوروز - بازتاب گهر

سفر هوایی۳.۷ میلیون نفر در نوروز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ تعداد ۳۰ هزار و۲۵۳ سورتی پرواز در فرودگاه‌های سراسرکشور انجام شد.

به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، رحمت‌الله مه‌آبادی گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۶ تعداد ۳۰ هزار و۲۵۳ سورتی پرواز در فرودگاه‌های سراسرکشور انجام شده است که این تعداد حاکی از رشد ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. در طول این مدت ۳ میلیون و ۷۲۱ هزار و۹۵۶ نفر نیز سفرهای نوروزی خود را از طریق هوایی انجام دادند که این رقم رشد ۱۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: از میان فرودگاه‌های کشور٬ فرودگاه‌های مهرآباد، امام خمینی (ره) و مشهد رتبه های اول تا سوم را به‌خود اختصاص دادند به طوری که قریب به یک سوم از مسافران هوایی در نوروز از فرودگاه مهرآباد اعزام و پذیرش شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: فرودگاه مهرآباد طی بازه مذکور٬ رشد ۲۰ درصدی پذیرش مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رشد ۱۵ درصدی پروازی را تجربه کرده است، به طوری که ۹۸۸ هزار و ۹۳۴ نفر از این فرودگاه اعزام و پذیرش شده‌اند و ۸ هزار و۱۶۲ سورتی پرواز نیز در این فرودگاه انجام شده است.

مه‌آبادی با اشاره به کسب رتبه دوم توسط فرودگاه امام خمینی (ره) در بازه ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ اظهار داشت: فرودگاه امام توانست میزبان ۴ هزار و ۵۹۱ سورتی پرواز و همچنین ۶۷۶ هزار و ۱۶۴ مسافر در پروازهای خارجی باشد که این رقم حاکی از ۱۳ درصد رشد در آمار پروازی و ۱۰ درصد رشد در اعزام و پذیرش مسافر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ۴ هزار و ۱۹۸ سورتی پرواز در این ایام در فرودگاه مشهد انجام شد که در مجموع ۶۰۹ هزار و ۹۱۹ نفر به فرودگاه شهید هاشمی نژاد تردد داشتند. این تعداد پرواز، رشد ۱۸ درصدی پروازها و ۲۲ درصدی در اعزام و پذیرش مسافران نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

به گفته مه‌آبادی در نوروز ۹۶ به بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ سورتی پرواز در طول یک شبانه‌روز خدمات کنترل ترافیک هوایی ارائه شد که یک رکورد محسوب می شود.

مه آبادی همچنین از سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از زیرساخت‌های نوین ناوبری هوایی و فرودگاهی به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در شرکت فرودگاه ها خبر داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.