بازتاب گهر سوئیچ و ریموت کیا - بازتاب گهر

ریموت، قطعه ای است که از مدار الکتریکی تشکیل شده است که به وسیله یک باتری تغذیه می­شود و به گیرنده، فرکانس انتقال می­دهد. ریموت­ها در زندگی امروز نقش مهم و کاربردی دارد. پیشرفت بسیار زیاد، آن ها را تبدیل به اپلیکیشن هایی کرده که حتی می توان در گوشی های موبایل از آنها استفاده کرد. همچنین با استفاده از ریموت می توان دستگاه ها و وسایل الکترونیکی راکنترل کرد.

امروزه ساخت ریموت ها شامل پیشرفت بسیاری بوده و ساختار آن­ها با ریموت های قدیمی بسیار متفاوت بوده و پیجیده است. ساختار ریموت های امروزی طوری است که تیغه فلزی سوئیچ در یک قاب فلزی یا پلاستیکی که حاوی مدار فرمان جهت کنترل سیستم قفل مرکزی و یا سیستم ضد سرقت خودرو است، گرد آوری شده است. طریقه کار کردن ریموت به این صورت است که وقتی صاحب خودرو در فاصله حدود سه متری از خودرو، سیستم را فعال سازد، سیگنال داده ها از کلید به سیستم دریافت کننده در خودرو منتقل می­شود و در این هنگام سیستم دریافت کننده، اطلاعات دریافتی را اعتبارسنجی کرده و اگر داده های کلید با داده های موجود در سیستم مطابقت داشته باشد، درب خودرو باز می­شود. این دستگاه ها علاوه بر افزایش قدرت کنترل و امنیت خودرو دارای امکانات پیشرفته ای نظیر جی پی اس است.

سیستم جی پی اس، این امکان را می دهد تا خودرو به صورت لحظه ای ردیابی شده و در هنگام سرقت خودرو موقعیت مکانی آن را از طریق اس ام اس دریافت کرده و خودرو را پیدا کنید. از امکانات دیگر سیستم ردیابی می توان به تنظیم سرعت مجاز و کنترل ساعات تردد و توقف اشاره نمود. تکنولوژی سیستم ردیابی به این صورت است که اگر خودرو را در اختیار شخصی قرار داده اید، به راحتی می‌توانید از استفاده صحیح آن مطمئن شوید. همچنین در هنگام وقوع تخلف، پیام هشدار برای شما ارسال می شود و شما را از وضعیت فعلی خودرو آگاه می سازد. شاید برای مالکین محترم خودروی کیا پیش آمده مواقعی که ریموت کیا داخل خودرو یا صندوق عقب مانده و درب خودرو بسته و قفل گردیده و عملا دسترسی به سوئیچ یدک کیا هم نداشته باشند ، قطعا بازنمودن درب کیا فرآیندی است که با ابزار مخصوص امکان پذیر است ، بدون ریموت یا کلید یا ابزار ، بازکردن درب کیا عملا غیر ممکن خواهد بود .

سیستم ایموبلایزر در این دسته از ماشین ها بسیار خاص و پیچیده است که ای امر باعث شده ساخت سوئیچ کیا کار بسیار پیچیده ای باشدو باید زیر نظر افراد متخصص و متبحر این کار انجام شود.

با توجه به مطالب گفته شده در صورتی که شما ریموت کیا خود را گم کنید با مشکل بزرگی مواجه می­شوید چون قادر به انجام هیچ کاری نیستید. وجود مراکز خدمات دهی که به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی هستند در این مواقع بسیار به کار می آید.

انجام خدمات سوئیچ کیا کار پیچیده و بسیار تخصصی است که ابزار مخصوص و کاربردی دارد که هر کسی قادر به استفاده از این ابزار نیست و نیاز به آموزش دارد و افرادی که در این مراکز مشغول به کار هستند آموزش­های پیچیده مربوط به این کار را دیده­اند. کد دهی به سوئیچ، ساخت سوئیچ و ریموت، باز کردن انواع درب کیا حتی درب­های ضد سرقت در زمان مفقود گشتن سوئیچ و ریموت، تراش تیغه کلید و پروگرام سوئیچ کیا و … از تخصص های این افراد است.

فعال کردن کلیس کیا

ساختن ریموت ۲۰۱۸ طبق روش دیاگ همراه سوکت مخصوص آن باید توسط دستگاه های تخصصی انجام شود. غعال کردن کلیس استارت کیا نیز اگر با دقت لازم انجام نشود باعث غیر فعال سوئیچ شده و طبیعتا استفاده از ماشین را به کلی مختل می کند.

عیب یابی سوئیچ کیا

معمولا سوئیچ و یا ریموت­های در اثر افتادن در آب و یا در معرض رطوبت و نم قرار گرفتن دچار زنگ زدگی می­شود و برای باز کردن درب خودرو دچار مشکل می­شویم. ریموت نیز در صورتی که دائما در معرض رطوبت قرار گیرد دچار ایجاد رسوب شده و در کار آن اختلال ایجاد می­شود.

گاهی اوقات نیز شکستگی ریموت نیز که اغلب افراد با آن مواجه می شوند و از رایج ترین مشکلات است باعث کار نکردن ریموت می­شود.

در این مواقع تنها راه استفاده مجدد از سوئیچ و ریموت خام نمودن سوئیچ و کد دهی مجدد به آن و همچنین خارج نمودن تیغه اضطراری ریموت کیلس از آن و پروگرام دهی مجدد به آن توسط پروگرامر است تا بتوانیم مجددا مثل سابق بدون هر گونه نقصی از آن استفاده نماییم که برای این کار باید به مراکزی که در این زمینه خدمات رسانی می کنند مراجعه کنیم.

چه مواقعی به سوئیچ یدک نیاز داریم

هر خودرویی دارای سوئیچ یدک است تا در مواقع اضطراری و یا گم شدن سوئیچ اصلی بتوان با استفاده از سوئیچ یدک از خودرو استفاده کرد. داشتن سوئیچ یدک برای خودروی با توجه به خاص بودن و کد داشتن سوئیچ امری بسیار مهم است و باید یدک سوئیچ همواره در دسترس باشد.

سیستم سوئیچ و ریموت ایمبولایزر است که این گونه سیستم ها به کد دسترسی خاصی مجهز هستند و این کد برای هر خودرویی منحصر به فرد است.

شرکت های سازنده خودروهای داخلی و عمدتا خارجی از   ECU های مختلفی در ساخت محصولات خود استفاده میکنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 185 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 9 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.