بازتاب گهر هک شدن ایمیل کارکنان FBI - بازتاب گهر

هک شدن ایمیل کارکنان FBI

همانطور که می‌دانید پلیس فدرال آمریکا یا همان FBI به عنوان یکی از مهم‌ترین سازمان‌های حفاظتی و امنیتی ایالات متحده محسوب می‌شود. بر اساس خبرهای جدید، به تازگی سرورهای شامل ایمیل‌های محققین امنیتی این سازمان مورد هجوم سایبری قرار گرفته و هک شده است.

«بازتاب گهر»؛ مهتاب جهاندار_بر اساس گزارش وب‌سایت معتبر Bleeping Computer، اخیراً سازمان FBI تایید کرده که در تاریخ ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) هکرها به سرورهای مرتبط با ایمیل کارکنان خود نفوذ کرده‌اند و با ایجاد پیام‌های قلابی سعی در پاپوش ساختن برای محققین امنیتی FBI داشته‌اند.

هکرها با این ایمیل‌های ساختگی سعی کرده‌اند تعدادی حمله‌ی سایبری که هیچ‌گاه رخ نداده‌اند را به گردن Vinny Troia، بنیان‌گذار شرکت‌های امنیتی NightLion و Shadowbyte بیاندازند. اما در ادامه شرکت اطلاعاتی غیر انتفاعی Spamhaus به سرعت وارد عمل شده و حقیقت این ایمیل‌های ساختگی را افشا کرده است. جالب اینجاست که مهاجمین برای این حمله از سیستم‌های خود سازمان FBI استفاده کرده‌اند و این پیام‌های قلابی را به بیش از ۱۰۰,۰۰۰ آدرس ایمیل ارسال کرده‌اند.

سازمان FBI وضعیت این حمله‌ی سایبری را «در دست بررسی» اعلام کرده و جزئیات بیشتری در اختیار عموم قرار نداده است. این سازمان از دریافت کننده‌های اینگونه ایمیل‌ها درخواست کرده که آن‌ها را گزارش دهند. آقای Troia بر این باور است که این حملات به شخصیتی به نام Pompomourin مرتبط است. این نام مربوط به شخصی نامشخص است که پیش از این نیز آقای Troia را مورد حمله قرار داده است.

البته در نظر داشته باشید جنگ میان هکرها و محققین امنیتی داستان تازه‌ای نیست؛ چند ماه پیش نیز تعدادی از مهاجمین سایبری با سوء استفاده از سرورهای Microsoft Exchange سعی کردند نام یکی از خبرنگاران امنیتی (به نام Brian Krebs) را خدشه‌دار کنند. البته این که هکرها این بار از دامنه‌های FBI برای حمله‌ی خود استفاده کرده‌اند، موضوع جدید و مهمی است. البته باید توجه داشت هرچند این روش حمله تاثیر بیشتری روی مخاطب می‌گذارد، اما سوء استفاده از سازمان‌های امنیتی یک کشور می‌تواند با پاسخ سریع و بی‌رحمانه‌ی تمام سازمان‌های اطلاعاتی کشور همراه شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : دانش و فناوری تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.