بازتاب گهر یک سوال از بانک مسکن - بازتاب گهر

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از ۸ سال پیش ۴۵ هزار میلیارد تومان بابت مسکن مهر به بانک مسکن تحویل شد تا تسهیلات بدهد، الان خیلی از این پول ها به بانک برگشته و باید از بانک مسکن پرسید، الان این پول ها کجاست؟

رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر قصد برنامه ریزی در باره مسکن را داشته باشیم باید شرایط موجود کشور را بررسی کنیم و بدانیم در کجا قرار گرفته ایم در شرایط موجود ما یک میلیون و چهارصد هزار واحد مسکونی کمبود داریم .بعلاوهبر اینکه سالانه ۶۵۰ هزار خانوار جدید تشکیل می شوند و ۲۵۰ هزار واحدهم در بافتهای فرسوده نیاز به نوسازی دارند .آیا با تسهیلاتی که ارائه می شود می توان نیازهای کشور را تامین کرد ؟

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشورمان ظرفیت تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی را دارد. در سال ۹۰ بنا گذاشته بودیم که حداقل سالانه ۹۰۰ هزار واحد مسکونی بسازیم که طی ۱۰ سال عرضه و تقاضا را یکسان کنیم . ولی در ۵ سال گذشته ما فقط ۲۰۰ هزار واحد تولید کرده ایم، با بررسی های مشکلات کار در می یابیم که مردم متقاضی هستند ، اما تسهیلاتی که در حوزه مسکن ارائه می گردد متناسب با درآمد افراد نیست.

رضایی گفت: برای خروج از رکود مسکن باید تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی مدت در نظر بگیریم . با تسهیلات این روزهای بانک ها هیچ امیدی به خروج از رکود مسکن نمی توان داشت، در بحث مسکن مهر نیز ۴۵ هزار میلیارد تومان پول در اختیار بانک مسکن قرار دادیم که با این مبلغ تسهیلات مسکن مهری پرداخت کند ، بسیاری از آن مبالغ برگشتند به بانک ها ، امروز می توان از بانک مسکن سوال کرد پول هایی که ۸ سال قبل تحت عنوان تسهیلات مسکن مهری دریافت کردی امروز کجاست ؟ چرا در حوزه مسکن مورد استفاده قرار نمی گیرد. تسهیلات بانک مسکنی نیازمند تجدید نظر است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 106 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.