مدیر پروژه تولید واکسن آنفولانزا؛

ایران به جمع ۶ کشور تولید کننده واکسن آنفلوانزا پیوست

۱۳۹۲/۰۴/۲۴ - ۱۹:۵۹:۳۴
کد خبر: ۱۳۰۵۲۵
ایران به جمع ۶ کشور تولید کننده واکسن آنفلوانزا پیوست
صابرفر از توانایی ایران برای تولید سالانه 4 میلیون دوز واکسن آنفلوانزای فصلی در سال خبر داد و گفت: ‌ایران یکی از ۶ کشور تولید کننده واکسن آنفلوانزا در دنیا شد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، صابرفر مدیر پروژه تولید واکسن آنفولانزا، گفت: طرح پروژه تولید واکسن آنفلوانزا از سال 78 در انستیتوپاستور کلید خورد و قرار شد در سال 81 با هزینه یک میلیارد تومانی طرح پایلوت این پروژه انجام شود.

وی افزود: به دلیل نبود حمایت‌های کافی، این طرح مسکوت ماند تا اینکه در دولت نهم با کمک وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این طرح با گذر از مطالعات و انجام کارهای آزمایشگاهی هم اکنون به مرحله صنعتی رسیده است.

مدیر پروژه تولید واکسن آنفلوانزا اظهار داشت: هم اکنون تولید واکسن آنفلوانزا به میزان 100 هزار دوز در سال آغاز شده است که با ایجاد امکانات جدید و توسعه ظرفیتها می توان آن را به رقم 4 میلیون دوز در سال ارتقا داد.

صابرفر گفت: روش تولید این واکسن تخم مرغی است که از 900 میلیون دوز واکسن که سالانه در دنیا تولید می‌شود 820 میلیون دوز به این روش انجام می‌گیرد.

وی افزود: خط تولید واکسن آنفلوانزا در کشور از 100 هزار دوز در مرحله دوم به 400 هزار دوز در سال و سپس به یک میلیون دوز ارتقا می‌یابد.

وی تصریح کرد: اگر به ظرفیت تولید سالانه 4 میلیون دوز واکسن در سال برسیم قادر خواهیم بود یکی از معدود کشورهای صادر کننده این واکسن در دنیا قرار بگیریم.

به گفته صابرفر ویروس و تخم مرغ تهیه این واکسن از سازمان جهانی بهداشت و سایر کشورها وارد می شود و هم اکنون فقط 6 کشور جهان قادر به تولید این واکسن هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز