اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

عضو کمیسیون کشاورزی: ایران ظرفیت تولید محصولات غذایی برای 700 میلیون نفر را دارد

نماینده مجلس ضمن انتقاد از بی‌توجهی به حوزه کشاورزی، گفت: ایران به دلیل شرایط اقلیمی، این ظرفیت را دارد که بتواند جمعیت ۷۰۰ میلیونی همسایگان خود را از انواع محصولات کشاورزی تأمین کند.

عضو کمیسیون کشاورزی: ایران ظرفیت تولید محصولات غذایی برای 700 میلیون نفر را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری امشب در دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی، محیط‌زیست و منابع‌طبیعی مجلس، گفت: استان ما دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه کشاورزی است اما متاسفانه ما تاکنون نتوانسته‌ایم از آن‌ها به خوبی استفاده کنیم چرا که بزرگترین مشکل ما تأمین آب پایدار است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل استان‌ها در حوزه کشاورزی، محیط‌زیست و آب، ادامه داد: هدف کمیسیون کشاورزی مجلس از سفر به استان‌ها شناخت این ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی است که گاهی مغفول مانده‌اند.

وی با اشاره اینکه دامنه فعالیت کمیسیون کشاورزی با امنیت غذایی کشور گره خورده است، افزود: همچنین امنیت غذایی کشور به امنیت ملی گره خورده است.

جعفری اضافه کرد: ۱۰ درصد آن‌چه در این سال‌ها در حوزه صنعت، سرمایه‌گذاری شده است در کشاورزی نشده است چرا که ایران به دلیل شرایط اقلیمی این ظرفیت را دارد که بتواند جمعیت ۷۰۰ میلیونی همسایگان خود را از انواع محصولات کشاورزی تأمین کند.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول