آرشیو پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۷۲
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

نماینده سازمان بهداشت جهانی: ایران جزو 12 کشور دنیا برای تولید واکسن آنفلوآنزا انتخاب شد

نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: 12 کشور در سراسر دنیا برای تولید واکسن آنفلوآنزای جهانی انتخاب شده اند که ایران یکی از آنهاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ژان فرانسوا سالوزا در جلسه شامگاه سه شنبه در جلسه بررسی ساخت واکسن آنفلوآنزای انسانی در آذربایجان شرقی بر ضرورت مشارکت کشورهای متعدد در تولید واکسن آنفلوآنزای انسانی تاکید کرد.

عضو سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه 12 کشور در سراسر دنیا برای تولید واکسن آنفلوآنزای جهانی انتخاب شده است، اظهار داشت: ایران یکی از معدود کشورهای جهان است که برای این امر انتخاب شده اند و بسیاری از کشورها تخصص تولید واکسن را ندارند.

وی ادامه داد: موسسه رازی با تجربه و تخصص کافی در این راستا می تواند ایفای نقش کند و با توجه به تخصص رازی در تولید آنفلوآنزای طیور و حیوانی این توان و تخصص در تولید واکسن آنفلوآنزای انسانی نیز می تواند فراهم شود.

عضو سازمان بهداشت جهانی با اشاره به بازدیدهای متعدد از موسسه رازی شمال غرب کشور افزود: مهارت موسسه رازی در این بازدیدها مشخص شده و در این میان تعیین تعداد واکسن مورد نیاز ضروری است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: 80 درصد تولید واکسن آنفلوآنزا در دست شرکت های بزرگ واکسن سازی جهان است که تجارت این واکسن را در اختیار دارند.