بازتاب گهر آموزش حصیر بافی تصویری + خرید حصیر - بازتاب گهر

برای استفاده از نخل در حصیر بافی ابتدا باید برگ خرما را از شب قبل در آب خیس کرد تا نرم شوند تا برای درست کردن حصیر انعطاف پذیر شوند.

بعد آنها را در ابعاد مناسب و یکدست برش میزنیم.

بعد چند ردیف از این نوارهای را به صورت عمودی و با فاصله و تعدادی از آنها را به صورت افقی روی آنها قرار داده و شروع به بافت میکنیم.

به این صورت که یکی زیر و یکی رو باید بافته شود.

وسایل مورد نیاز برای آموزش حصیر بافی تصویری بدین شرح میباشد:

برگ درخت خرما یا نوار تسمه ای، قچی، گیره لباس، تخته های باریک چوبی و نخ کنافی یا ضخیم.

حصیر بافی به معنای بافت سبد، کلاه، زنبیل و موارد دیگر میباشد.

برای بافت حصیر باید از ابزارهای استفاده کرد که به راحتی قابل دسترس میباشند.

بیشترین چیزی که به این محصولات زیبایی میبخشد ذوق و هنر سازندگان آن میباشد.

نوع دیگری از حصیر بافی که در بیشتر مناطق ایران دیده میشود استفاده از تسمه های پلاستیکی میباشد.

این نوع از محصولات با توجه به زیبایی که دارند از استحکام خیلی خوبی برخوردار میباشند.

نمودار وارد کننده ها و میانگین فاصله از مبدا

هرچه دایره ها به سمت بالاتر باشند گویای این است که فاصله ی کشور واردکننده تا محل تامین آن بیشتر است به عبارتی شعاع فاصله ای که میتوانیم در آن فعالیت کنیم بیشتر است.

اگر خط عمودی این نمودار زیر ۲ الی ۳ هزار کیلومتر را نشان بدهد یعنی حمل و نقل و تامین کالای مورد نظر بسیار مهم و موثر می باشد پس راهکارهای حمل و نقلی را باید بررسی کرد.

تامین برخی از کالاها محدود به کشورهای خاصی است لذا تامین آن از کشورهای دورتر انجام میشود و به علت ارزش زیاد آن محصول حمل و نقل در آن مطرح نیست.

حصیر های سنتی در گذشته زینت بخش اکثر پنجره ها و بالکن های خانه های باصفای قدیمی بود و جلوی ورود نور شدید و حرارت آفتاب، و حتی بسیاری از حشرات را به خانه ها می گرفتند اما با مدرن شدن زندگی های شهری دیگر بساط حصیر بافی ها و حصیر فروشی ها در شهرها کم رونق شد و امروزه در کلان شهرهایی مانند تهران، تعداد انگشت شماری ازین قبیل میتوان یافت.

خرید حصیر چوبی سنتی

بسیار لازم و ضروری است تا در هنگام خرید این اشتباهات را انجام نداده و بهترین خرید را داشته باشید: حصیر چوبی باید بسیار با کیفیت باشد و از مواد اولیه ی درجه یک تولید شده باشد تا در اثر استفاده‌ ی بسیار زیاد و یا گذر زمان، خراب نشوند و قابل استفاده باشند و هم چنین این محصولات را باید از مراکز معتبر خریداری کنید تا محصولی بسیار کیفیت را، با قیمت ارزان به دست آورید، در خرید این حصیر های چوبی به جنس چوب آن توجه کنید تا دچار شکستگی و یا ترک خوردگی نشود و جنس عالی داشته باشد.

در تولید این حصیرها زحمت های بسیار زیادی کشیده می شود اما به دلیل استقبال بسیار زیاد و خرید حصیر بالای این محصول و هم‌ چنین تولید انبوه آن ها و با انصاف بودن تولید کنندگان آن‌ها را با قیمت بسیار ارزان و مناسب به فروش می رسانند زیرا تولید کنندگان بسیار با انصاف می باشند و به دنبال سود خیلیزیاد و کلان از فروش محصولات تولیدی خود نیستند و به مقدار کمی سود راضی و خوشنود هستند که این امر سبب جلب توجه مشتریان شده است به طوری که روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می شود.

راهنمای جامع خرید بهترین حصیر تزیینی را در این جا داریم و شما قبل از خرید باید به این مطالب توجه نمایید و در هنگام خرید باید دقت کنید تا حصیر دارای جنس مرغوب و درجه یک باشد و هم‌چنین باید بسیار زیبا و شیک باشد تا بتوانید از این حصیر های تزیینی استفاده نمایید و توجه کنید این حصیر با دقت بسیار زیاد و ظرافت دوخته شده و تهیه شده باشند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 284 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.