بازتاب گهر بالاخره کابینت ام دی اف بخرم یا کابینت انزو؟ - بازتاب گهر

بالاخره کابینت ام دی اف بخرم یا کابینت انزو؟

کابینت آشپزخانه انزو Enzo  به نوع ویژه ای از تولیدات کمپانی zentique ایتالیا گفته می شود که کیفیت خاص و طراحی منحصر به فردی دارد. این برند به سرعت در سراسر دنیا مشهور شد. می توان گفت این سبک مدل خاصی از کابینت های پولیشی است، که به دو صورت روکش pvc ممبران(وکیوم) و روکش رنگ، طراحی و تولید می شود. در نمونه های وکیوم معمولا هزینه های تولید کمتر از مدل رنگ پولیشی است، طبیعتا ظرافت و شیک بودن در کابینت های انزو رنگ شده خیلی بیشتر است.

کابینت انزو یکی از سبک های مدرن با پایه بدنه ام دی اف و تلفیقی از کابینت سبک هایگلاس و ممبران است، که سبک مدرن و کلاسیک را به طور همزمان به نمایش می گذارد. این مدل جدید از کابینت، از ورقه های ام دی اف خارجی با بکارگیری یراق آلات با کیفیت تولید می شود. کیفیت رنگ مصرفی یکی از ویژگی های اصلی انزو است.

این سبک فاخر نئوکلاسیک معمولا با رنگهای پلی استر و پلی اورتان طراحی و رنگ بندی می شود. درهای کابینت با ضخامت های متفاوت تولید شده و با ابزار CNC شکل و فرم پیدا می کنند. با اینکه چند سالی از شکل گیری این نسل جدید از کابینت ها می گذرد، اما هنوز هم تنها شرکت های معدودی در تولید آن دست دارند.

دلیل اصلی این محدودیت تولید، نیاز به دستگاههای پیشرفته و تجهیزات حرفه ای در کنار محیط کار مطلوب است.  کابینت های انزو شباهت ظاهری زیادی به هم دارند، اما برخی مدلها ساده تر و برخی پرکارتر و شلوغ تر هستند. تفاوت اصلی در نمونه های مختلف این کابینت ها، طرح های گوناگونی است که به واسطه استفاده از ابزارهای فرم دهی CNC و همچنین لایه روکش رنگ ایجاد می شود.

کابینت پولیشی انزو

یکی از ویژگی های اساسی کابینت انزو که در قیمت نهایی آن تاثیرگذار است، نوع رنگ مصرفی و کیفیت روکش آن است. رنگ کاری این کابینت ها بسیار هزینه بر بوده و به همین دلیل با دشواری هایی انجام می شود. باکیفیت ترین رنگ مصرفی در کابینت انزو، رنگ پلی اورتان و رنگ پولیش است. البته سبک دیگری از کابینت انزو وجود دارد که با روکش ممبران و توسط دستگاه وکیوم رویه کشی می شود و هزینه نهایی کمتری دارد.

قیمت کابینت های رنگ آمیزی شده به خصوص از نوع پولیشی به دلیل زیبایی و ماندگاری در کابینت آشپزخانه انزو بیشتر از سایر نمونه هاست. رنگهای مورد استفاده برای رنگ آمیزی این کابینت ها اغلب از سه نوع پولیشی، پلی اورتان براق یا مات و رنگ پلی استر یا نیمه پلی استر است.

تفاوت کابینت آشپزخانه انزو و ام دی اف

با توصیفاتی که پیش از این ارائه کردیم، باید بگوییم که انزو در حقیقت نام یک برند ایتالیایی است که کابینت هایی با جنس بدنه ام دی اف تولید می کند. بنابراین تفاوت آن با کابینت های ام دی اف، در متریال ویژه ای است که برای طرح دلخواه روکش با کمک دستگاههای خاص به کار برده می شود. این کابینت ها را می توان نوع خاصی از ممبران دانست که معمولا ظاهر براقی دارد. با اینکه اغلب رنگ به کار گرفته شده برای پوشش آن پولیشی است و کابینت های گران قیمت تری تولید می شود، اما از رنگ پلی اورتان هم به طور رایج استفاده می شود.

عوامل موثر بر قیمت کابینت انزو و ام دی اف

قیمت کابینت سالانه با توجه به نرخ اتحادیه کابینت سازان تعیین می شود،  اما به طور کلی به عوامل زیادی نیز بستگی دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

  • جنس ورقه ام دی اف : کیفیت ورقه های چوبی بکار رفته در کابینت ام دی اف مهم ترین عامل تاثیر گذا بر قیمت کابینت است. نوع برند، ایرانی یا خارجی بودن ، مات یا براق بودن جنس ام دی اف بر روی قیمت تاثیر گذار هستند.

ورقه های ام دی اف بی کیفیت معمولا سبک هستند و با گذشت زمان جای پیچ ها بر روی آن ها گشاد میشود و کابینت جلوه زشتی پیدا می کند و مجدد باید آن را تعویض کرد. خرید کابینت با کیفیت اگرچه هزینه بیشتری به همراه دارد اما این اطمینان را به شما می دهیم که طول عمر بسیار زیادی خواهد داشت و شما با یکبار هزینه سالیان سال کابینت با کیفیت و زیبا خواهید داشت.

 

  • طراحی کابینت انزو و ام دی اف : از دیگر عواملی که بر قیمت تاثیر گذار است، ظاهر و طراحی کابینت می باشد. کابینت های ساده که زمان کمتری برای تولید آنها برده شده است قیمت ارازن تری نسبت به کابینت های حکاکی شده که دارای ستون ها و تاج های زیبا هستند.

به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید کابینت دارید و نمیخواهید زیاد هزینه کنید یه کابینت ساده ولی با کیفیت انتخاب کنید زیرا ظاهر کابینت بر کیفیت و عمر آن تاثیر نخواهد داشت.

  • نصب کابینت : نصب کابینت تاثیر زیادی بر قیمت آن ندارد و معمولا توسط خود کابینت سازی انجام میشود اما نصب کابینت به صورت اصولی و توسط افراد حرفه ای بر ماندگاری و ظاهر کابینت تاثیر زیادی دارد و قطعا نتیجه دلچسب خواهد بود.
  • یراق آلات به کار رفته در کابینت : متریال به کار رفته در ساخت دستگیره ها و پایه های کابینت بر روی قیمت تاثیر می گذرد، بدیهی است که یراق آلات با کیفیت عمر بیشتری خواهند داشت و قیمت بیشتری نیز خواهند داشت.

سخن پایانی

در این مقاله متوجه شدیم که کابینت های انزو نیز از صفحه های ام دی اف ساخته شدند ولی طرح ها و روکش های خاص خود را دارند که باعث شده این کابینت ها از محبوبیت بیشتری برخوردار شوند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 274 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 23 آوریل 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.