بازتاب گهر دولت یازدهم 115 هزار میلیارد ریال به شهرداری تهران پرداخت - بازتاب گهر

دولت یازدهم 115 هزار میلیارد ریال به شهرداری تهران پرداخت

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور درباره تامین مالی شهرداری ها توسط دولت از طریق واریز درصدی از وصولی مالیات بر ارزش افزوده به حساب آنها و دهیاری های کشور گفت: از آغاز دولت یازدهم تا پایان سال ۱۳۹۵، ۱۱۵ هزار میلیارد ریال در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت.به گزارش یکشنبه رسانه مالیاتی ایران، «سیدکامل تقوی نژاد» یادآوری کرد: اکنون نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است که شامل ۶ درصد مالیات و سه درصد عوارض است که سه درصد عوارضی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور وصول می شود، به حساب شهرداری‏ها و دهیاری های سراسر کشور واریز می شود تا برای توسعه و آبادانی شهرها و روستاها استفاده شود.
تهران- ایرنا- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور مجموع عوارض واریزی به حساب شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور در دولت یازدهم را بیش از سه برابر دولت نهم و دهم عنوان کرد و گفت: در سال های ۱۳۸۷ تا پایان ۱۳۹۱ نزدیک به ۱۷۰ هزار میلیارد ریال عوارض واریز شد؛ در حالی که در دولت یازدهم (۱۳۹۵-۱۳۹۲) این مبلغ به ۴۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
تقوی نژاد افزود: از آغاز اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال ۱۳۹۵، یک بیلیارد و ۷۰۰ هزار میلیارد ریال (۱۷۰ هزار میلیارد تومان) مالیات بر ارزش افزوده دریافت شد که ۶۰۰ هزار میلیارد ریال آن در قالب عوارض در اختیار شهرداری‏ها و دهیاری‏های سراسر کشور قرار گرفت.
وی افزود: همچنین از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال عوارضی که از آغاز اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری تهران واریز شده، ۳۵ هزار میلیارد ریال در دولت نهم و دهم و ۱۱۵ هزار میلیارد ریال در دولت یازدهم به شهرداری تهران پرداخت شد.
تقوی نژاد از واریز ۱۳۰ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‏ها و دهیاری‏های سراسر کشور در سال ۱۳۹۵ خبر داد که نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد ریال از این مبلغ به حساب شهرداری تهران واریز شد.
این مسوول تاکید کرد بدین ترتیب دولت یازدهم در اداره شهر تهران و همچنین توسعه زیرساخت های شهری، توسعه میدان ها، بزرگراه ها و راه ها، توسعه فضاهای سبز و زیباسازی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی و مترو و نوسازی بافت فرسوده شهر تهران، نقش مهمی داشته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 275 views بار دسته بندی : روی خط خبر تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.