بازتاب گهر رب انار خانگی قیمت - بازتاب گهر

معمولا رب انار های خانگی نسبت به رب انارهای صعنتی قیمت بالا تری دارند و با روش سنتی و بدون استفاده از مواد نگهدارنده کاملا طبیعی تولید می شود. رب انار به عنوان چاشنی در بعضی غذاها مثل فسنجان، شامی، اکبرجوجه و… مورد استفاده قرار می گیرد.

رب انار برای کسانی که فشار خون بالا دارند بسیار مفید است و افرادی که مبتلا به فشار خون هستند باید از رب انار ترش استفاده کنند که موجب کاهش کلسترول بد خون می شود.

با وجود مناسب بودن قیمت رب انار خانگی خواص بسیار زیادی دارد، مثلا به دلیل داشتن انواع ویتامین ها موجب سوخت و ساز بدن می شود و باعث کاهش وزن و لاغری نیز می شود. این ویتامین ها باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود و بدن را در مقابل بیماری ها و انواع سرطان ها محافظت می کند.

خاصیت رب انار موجب تصفیه خون، تقویت کبد، کنترل قند خون، تقویت قلب، تقویت پوست و مو، رفع آفت دهان و جوش صورت، بهبود کبد چرب و خون سازی می شود. رب انار باعث می شود همیشه پر انرژی باشید و به هضم راحت تر غذا و تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت سیستم قلبی عروقی و تقویت سیستم عصبی کمک بسیاری می کند.

امروزه دغدغه مردم در خرید رب انار این است که رب انار خانگی کیلو چنده، به قدری که قیمت و کمیت محصول برای اکثر مردم مهم شده است که کیفیت را فراموش کرده اند. ما در این مقاله به کیفیت و خاصیت های رب انار می پردازیم.

رب انار با داشتن ویتامین ها و مواد معدنی موجود در سلامتی انسان بسیار مفید و موثر است و به دلیل داشتن میزان زیادی آنتی اکسیدان به عنوان سپری در برابر بیماری ها عمل می کند.

مخلوط آبغوره و انار را روزی یک تا سه بار به صورت رقیق شده با آب مصرف کنید، این شربت برای تصفیه و کاهش غلظت خون بسیار مفید بوده و مخصوصا برای کسانی که غلظت خون با فشار بالا دارند.

شما برای درمان کبد چرب می توانید روزی یک قاشق رب انار را در زمان صبح ناشتا به طور منظم میل کنید.

یکی از مهمترین دلایل کبد چرب، بالا بودن چربی و کلسترول بد خون است. نوشیدن آب انار باعث افزایش گردش خون و کاهش کلسترول بد خون می شود و کاهش چربی خون بر پیشگیری از بیماری کبد چرب بسیار موثر است.

رب انار شیرین

افرادی که دچار سرطان سینه می باشند می توانند از رب انار شیرین استفاده کنند؛‌ البته طبع رب انار ها با هم متفاوت است به عنوان مثال رب انار شیرین طبیعی سرد دارد و کمی معتدل می باشد و این نوع فواید درمانی کمتری را دارد. این نوع بیشتر برای پاکیزه کردن رگ های قلب و خون خیلی مناسب است.

امروزه خیلی از ما از کمبود ویتامین در بدنمان رنج می بریم رب انار جایگزین مناسبی به جای قرص ها می باشد که عوارض شیمیایی روی بدن ندارد. این محصول به عادت دارا بودن ویتامین ب باعث رفع بی حالی و کسلی می شود.

برای این که وزن خود را کاهش دهید می توانید رب انار شیرین را با کمی آب مخلوط کنید و آن هنگام شب یا بعد از غذا میل کنید خیلی موثر است. میوه انار همان طور که میدانید یک میوه بهشتی است و قطعا ربی که از این میوه خوش طعم گرفته می شود پر از فایده است؛ همان طور که گفته شد رب انار شیرین داری طبع سرد است و افرادی که سرد مزاج هستند نباید از این نوع استفاده کنند.

خواص رب انار برای دیابت

بوی بد، تلخی و خشکی دهان از مشخصه هایی است که کبد صفراوی دچار مشکل شده و رب انار از خوراکی هایی است که موجب پاکسازی، تقویت و درمان این موارد در بدن می شود، در طب اسلامی نیز از انار، این میوه بهشتی برای رفع بسیاری از بیماری ها اسم برده شده است که به خاطر دارا بودن ویتامین های B1،B2 ،A ،E ،C، منیزیم و کلسیم به عنوان یک داروی معجزه آسا شناخته شده است.

از دیگر خواص رب انار برای دیابت می توان به این موضوع اشاره کرد که رب انار ترش با داشتن آهن، کربوهیدرات و فیبر برای کاهش صفرا و جوشش خون در کبد موثر است.

انار سرشار از ترکیباتی به نام «پلی‌فنول‌»ها است که باعث پایین آمدن کلسترول خون یعنی LDL شده و اجازه نمی‌دهد صفحات چربی در عروق تولید شوند.میزان قندش نیز به حدی پایین است که باعث منع مصرف بیماران دیابتی نمی‌شود. باتوجه‌ به شیوع بیشتر بیماری دیابت و ارتباط مستقیم مصرف انار و فرآورده‌های آن در کنترل و کاهش ابتلا به بیماری متوجه می‌شویم که این فرآورده‌ها می‌توانند جایگزین بسیار مهمی تلقی شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 172 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 27 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.