بازتاب گهر سرمایه گذاری در اتاوا - بازتاب گهر

راه های زیادی برای سرمایه گذاری مثل خرید فرنچایز، راه اندازی بیزینس، خرید بیزینس و غیره وجود دارد اما یکی از فرصت های سرمایه گذاری در کانادا، سرمایه گذاری در اتاوا است. شما می­توانید با سرمایه گذاری در اتاوا اقامت دائم را دریافت کنید. در ادامه به طور مفصل به تمام جوانب سرمایه گذاری در اتاوا می پردازیم.

امکان مهاجرت خانوادگی به اتاوا

برخلاف سایر روشهای مهاجرتی که اغلب به دریافت ویزای موقت (کاری، تحصیلی، توریستی و …) ختم می شوند، با سرمایه گذاری در اتاوا می توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. با داشتن اقامت دائم کانادا می توانید به سادگی اعضای خانواده خود را نیز به کانادا بیاورید. بله، با سرمایه گذاری مانند خرید فرنچایز در اتاوا یا خرید بیزینس و دوراندیشی شما، خانواده تان نیز در رفاه خواهند بود. علاوه بر خانواده خود (شامل همسر و فرزندان) این امکان را خواهید داشت تا از بستگان نزدیک خود نیز برای پیوستن به شما در کانادا دعوت کنید.

برای این کار دو راه وجود دارد:

  • سوپرویزای کانادا
  • ویزای اسپانسرشیپ کانادا

در ادامه با این دو نوع ویزا آشنا می شویم:

سوپرویزای کانادا

سوپر ویزا، یک ویزای توریستی مختص والدینی و پدربزرگ و مادر بزرگ هایی است که قصد دارند به فرزندان خود در کانادا سری بزنند. این ویزا در واقع همان ویزای توریستی است که با توجه به شرایط متقاضیان آن، جهت و ارج و قرب نهادن هر چه بیشتر به والدین شهروندان اتاوا، در آن تسهیلاتی بیشتر لحاظ شده است. علت نام گذاری این ویزا به Super visa نیز در اساس به همین جهت است.

تفاوت اصلی سوپر ویزای اتاوا و ویزای توریستی عادی در زمان صدور ویزا و مدت زمان اقامت است. سوپر ویزا به نوعی ویزای قدرتمند محسوب می شود که تنها به والدین شهروندان یا دارندگان اقامت دائم کانادا اعطا می گردد. با داشتن این ویزا، متقاضی اجازه خواهد داشت تا ۲ سال در کانادا اقامت داشته باشد. اما اقامت والدین در این مدت به صورت توریستی محسوب می شود.

ویزای اسپانسرشیپ کانادا

اگر شهروند کانادا باشید و یا اقامت دائم کانادا را داشته باشید می‌توانید اعضای نزدیک خانواده‌ی خود را با این روش مهاجرتی و ویزای اختصاصی آن وارد کانادا کنید. برای این منظور، باید به صورت قانونی حامی مالی یا اسپانسر (Sponsor) اعضا خانواده خود بشوید و در عمل، هزینه‌های ورود و زندگی آن‌ها را در کانادا تامین کنید.

اسپانسر یا حامی مالی فردی است که شهروند کاناداست و یا اقامت دائم کانادا را داراست. هم اسپانسر و هم فرد اسپانسر شونده که در واقع عضوی از خانواده اسپانسر کننده است باید شرایط و پیش‌نیاز‌هایی داشته باشند که در ادامه به آن‌ها خواهم پرداخت.

افرادی که می توانند حمایت مالی شوند و ویزای اسپانسرشیپ اتاوا دریافت کنند

شهروند یا دارنده اقامت دائم کانادا می‌تواند افراد زیر را تحت حمایت مالی خود (Sponsor) قرار دهد:

  • زوج یا زوجه
  • شریک زندگی (هم جنس و یا از جنس مخالف)
  • همسر رسمی
  • بچه های وابسته
  • پدر و مادر
  • پدربزرگ و مادربزرگ
  • برادران یا خواهران، برادرزاده ها یا خواهرزاده ها، نوه یا نوه هایی که یتیم هستند، کم تر از ۱۸ سال سن دارند و ازدواج نکرده اند و یا در یک رابطه عرفی مشترک با شخص حامی هستند.
  • هر یک از اقوام دیگر با هر رابطه فامیلی، خانوادگی و شرایط سنی (اما فقط تحت یک سری شرایط خاصی که در ادامه اشاره می کنیم).
  • همراهان و بستگان وابسته به موارد فوق (از قبیل همسر، شریک زندگی یا فرزند وابسته آن ها)

خدمات تراست برای دریافت سوپرویزا یا ویزای اسپانسرشیپ اتاوا

  • ارائه مشاوره
  • بررسی واجد شرایط بودن متقاضی
  • ارائه چک لیست مدارک مورد نیاز
  • بررسی مدارک
  • کمک به ترجمه مدارک
  • تهیه رزومه
  • تهیه انگیزه نامه
  • درخواست ویزا
  • پیگیری پرونده تا اخذ ویزا
  • ثبت نام بیومتریک
  • کمک به پیکاپ ویزا
  • کمک به رزرو هتل و پرواز

 

ایستگاه تجربه برای سرمایه گذاری در اتاوا

  • برای تحصیل در اتاوا ممکن است به پدر و مادر ویزای توریستی و به فرزندان اجازه موقت برای تحصیل در مدارس کانادا بدهند. توجه کنید که با ویزای تورستی نمی توان قیم دانش آموز بود.
  • تحصیل در اتاوا برای شخص دانش آموز فواید زیادی دارد؛ اما لزوما در دریافت اقامت دائم به والدین کمکی نمی‌کند.
  • تبدیل ویزای توریستی به ویزای دانش آموزی برای کسانی که ویزای توریستی دارند از داخل کانادا امکان پذیر است؛ با درخواست از داخل کانادا می‌توانید از هدررفت زمان جلوگیری نمایید.
  • قیمت تحصیل در مدارس و دبیرستان های کانادا بسیار متفاوت است؛ بنابراین قبل از انتخاب مدرسه درباره‌ی امکانات و هزینه‌های آن به طور دقیق تحقیق کنید و بررسی کنید که هزینه اعلام شده شامل چه مواردی می‌باشد. برای مثال برخی از مدارس سالیانه ۵۰۰۰۰ دلار دریافت می کنند و این هزینه شامل شهریه تحصیل، اقامت، غذا و … می باشد؛ اما شهریه اعلام شده توسط برخی دیگر ممکن است ۱۴۰۰۰ دلار باشد و تنها شهریه تحصیل را در برگیرد.
  • تحقیق در مورد مدرسه از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری بعضی از مدارس کانادا از دولت یا کلیسا یا مکان های مذهبی مختلف سوبسید می گیرند؛ در نتیجه اتمسفر آموزشی آن ها تحت تاثیر آن ایدئولوژی ها قرار می گیرد.
  • اگر قرار است فرزندتان به صورت Home stay در اتاوا اقامت داشته باشد از وکیل خود بخواهید که خانواده را به شما معرفی کند و گزارش های مختلف را درباره ی آن ها دریافت و مطالعه کنید. حتما از همان اول نسبت به حق و حقوق خود آگاهی کامل کسب کنید و رودربایستی را کنار بگذارید.

سرمایه گذاری در اتاوا از طریق برنامه نامزد استانی انتاریو

این دسته بندی، یک سری تفاوت با مهاجرت کاری که متقاضیان در آن به طور مستقیم برای یکی از برنامه های نامزد استانی (PNP) اقدام می کنند، دارد.

در این فرایند، متقاضیان می توانند برای اقامت دائم کانادا و پس از آن، شهروندی این کشور اقدام نمایند. متقاضیان این پروسه را با ثبت اظهار علاقه به استان انتاریو آغاز می کنند. پس از اینکه دعوتنامه اپلای را دریافت کردند، باید در یک مصاحبه شغلی شرکت نمایند و آن را با موفقیت پشت سر بگذارند. پس از امضای توافقنامه با استان انتاریو، باید برای دریافت ورک پرمیت اقدام نمایند. زمانی که متقاضی به عنوان نیروی کار وارد کانادا شد، باید بیزینس خود را تاسیس نماید و آن را بر اساس توافقنامه ای که به امضاء رسانده است، اداره کند.

در آخر، باید برای نامزدی استان انتاریو و متعاقبا اقامت دائم کانادا درخواست دهد. شرایط تشکیل پرونده مهاجرت استانی انتاریو برای سرمایه گذاری در اتاوا باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی ابتدایی معادل CLB 4 یا Ielts  ۴ جنرال برای زبان انگلیسی ارائه دهید. پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از ۶ ماه داشته باشید و در کشور خود به صورت قانونی اقامت داشته باشید. مدارک و مستنداتی دال بر دارایی به ارزش ۴۰۰ هزار دلار کانادا در کشور خود را ارائه دهید که می‌توانید جهت محاسبه دقیق و داشتن قیمت به‌روز، از صفحه قیمت دلار کانادا امروز کمک بگیرید.

افسر بررسی مدارک باید به وضعیت مالی شما با ارائه ی مدارک مالی کامل اشراف داشته باشد و اطمینان حاصل کند شما بدهی یا وامی که در حال پرداخت باشد، ندارید و از لحاظ مالی کاملاً اماده مهاجرت هستید. در صورت متاهل بودن، همسرتان هم باید کلیه مدارک مالی خود را ارائه دهد.

در صورتی که برای شفاف سازی مستندات مالی، به مصاحبه دعوت شدید، باید گزارش حسابرسی مالی که از طرف حسابرس مالی مورد تائید اداره مهاجرت استانی انتاریو تهیه شده است را به همراه خود در مصاحبه داشته باشید. ارائه مدارکی دال بر داشتن حداقل ۳ سال تجربه سهام داری و مدیریت فعال در حوزه کاری که قصد اشتغال در آن را در کانادا دارید. سایر

یا حداقل ۴ سال تجربه مدیریت ارشد شرکت

یا به صورت ترکیب یک سال سهام داری و ۲ سال مدیریت ارشد یک شرکت. همه تجربیات باید در ۱۰ سال پیش از ثبت نام بوده باشند. ارائه مدرک دانشگاهی یا داشتن تجربه ۳ سال مالکیت ۱۰۰ درصد یک شرکت در ۵ سال گذشته مشترک بودن این سهم با اعضای خانواده، همسر و فرزند وابسته، مشکلی ندارد. فقط درصورتی‌که به مصاحبه دعوت شوید، باید مدارک تحصیلی یا مالکیت خود را به همراه داشته باشید.

ارائه طرح جامع و کامل احداث واحد اقتصادی خود در انتاریو. اگر به مصاحبه دعوت شوید، باید توضیحات کامل در مورد طرح اقتصادی خود بدهید و طرح توجیهی شما باید در راستای منافع اقتصادی و اشتغال زایی استان انتاریو تلقی و سودآور ارزیابی شود. ارائه تعهدنامه مبنی بر سرمایه گذاری به ارزش بیش از ۲۰۰ هزار دلار در طرح اقتصادی خود در مدت ۶۱۰ روز یا ۲۰ ماه از شروع اقامت موقت کاری دو ساله خود.

ارائه تعهد اشتغال زایی برای حداقل یک کانادایی یا دارنده اقامت دائم کانادا در مدت ۳۶۵ روز پس از ورود به انتاریو. این فرصت شغلی نباید به نزدیکان متقاضی اختصاص یابد.

وب سایت موسسه مهاجرتی تراست

در این وبسایت صدها محتوا، ویدئو، پادکست، اینفوگرافی و … وجود دارد که همگی توسط تیم گسترده محتوا نویسی این موسسه تهیه و بعد از تایید مشاوران مهاجرت در سایت قرار داده شده اند. امید است این مقالات و محتواهای آموزشی که با دقت خاصی نگارش و تهیه شده اند بتوانند شما عزیزان را در راه دشوار مهاجرت یاری کرده و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار بدهند.

در وبسایت تراست ابزارهای مختلفی برای ارزیابی سریع و دقیق شرایط متقاضیان گرامی مهاجرت به اتاوا قرار داده شده است. شما عزیزان با استفاده از این ابزارها و با پاسخ دادن به چند سوال در عرض چند دقیقه میتوانید به صورت کاملا رایگان مورد ارزیابی قرار بگیرید.

نتایج این ارزیابی بلافاصله به ایمیل شما ارسال خواهد شد. همچنین در هر ساعتی از شبانه روز میتوانید فرم ارزیابی رایگان در وبسایت، را تکمیل نمایید. این فرم شامل چند سوال ساده بوده که به مشاوران ما کمک میکنند بهترین و متناسب ترین روش مهاجرتی را به شما پیشنهاد دهند.

مشاوران تراست بعد از ارزیابی شرایط تان بین ۲ تا ۵ روز کاری با شما تماس گرفته و به سوالاتتان پاسخ میدهند. در وبسایت تراست امکان رزرو وقت مشاوره تخصصی با بهترین وکلای فارسی زبان اداره مهاجرت نیز در نظر گرفته شده است. از این راه میتوانید در هر ساعتی از شبانه روز وقت مشاوره خود را رزرو نمایید. شبکه های اجتماعی موسسه مهاجرتی تراست محتوای آموزشی خود را در شبکه های اجتماعی نیز به صورت گسترده منتشر میکند تا به سادگی در دسترس همه مردم قرار بگیرد.

سرمایه گذاری در اتاوا با مشاوران مجرب

تیم تراست برای دسترسی ساده تر کاربران فضای مجازی به اطلاعات ارزشمند اقدام به تولید پادکستهای متعدد کرده اند. این پادکستها حاوی اطلاعات ارزشمندی در زمینه های مختلف مهاجرتی از جمله تحصیل، کار و سرمایه گذاری در اتاوا هستند که با زبان ساده برای مخاطبان ارائه شده اند. با گوش دادن به این پادکستها میتوانید اطلاعات ارزشمندی که حاصل تلاش، تجربه و دلسوزی همکاران ما در تیم تراست است را کسب کنید.

رادیو تراست از طریق کانال تلگرام موسسه و وب سایت تراست در دسترس شما عزیزان است. تراست تی وی ما شما را عضوی از خانواده تراست می دانیم! مشاوران تراست با ضبط ویدئوهای متعدد که در آن نکات مهم مربوط به روشهای مختلف مهاجرتی را توصیف و تشریح کرده اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 168 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 25 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.