بازتاب گهر صادرات خوراک دام به کجا سودآوراست؟ - بازتاب گهر

مجید موافق قدیری رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: ایران در سال ۲۰۱۶ از ۴۱ کشور دنیا انواع کنسانتره، مکمل و مواد افزودنی خوراک دام وارد و به ۱۱ کشور منطقه انواع خوراک دام، طیور و آبزیان صادر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین ، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ایران ۰٫۳ درصد واردات کنسانتره و مکمل دامی جهان را به خود اختصاص داده گفت: ایران در رتبه ۶۶ دنیا در واردات انواع کنسانتره، مکمل و مواد افزودنی خوراک دام قرار دارد.

وی اعلام کرد: حجم کل واردات انواع مکمل، کنسانتره و مواد افزودنی خوراک دام ایران در سال ۲۰۱۶ حدود ۵۵ هزار تن بوده است و صادرات انواع خوراک دام، طیور و آبزیان بیش از ۲۰۰ هزار تن بوده است.

موافق قدیری ارزش واردات این اقلام را در سال ۲۰۱۶ حدود ۶۵ میلیون دلار عنوان کرد و اظهار داشت: ارزش این حجم از واردات نسبت به ۵ سال گذشته ۴ درصد رشد داشته و نسبت به سال ۲۰۱۵ حدود ۱۶ درصد رشد داشته است. ضمن اینکه از نظر ظرفیت نیز ۸ درصد رشد را شاهد بودیم.

این فعال اقتصادی ادامه داد: یکی از دلایل این افزایش رشد، رونق نسبی کسب و کار و افزایش مناسبات تجاری کشور با جهان پیرامون نسبت به زمان قبل از برجام بوده است.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران اظهار کرد: برای افزایش توازن در رشد اقتصادی صنعت خوراک دام و در کل اقتصاد دامپروری و کشاورزی باید به گونه ای عمل کرد که همه اهالی کسب و کار در صنعت از منافع رشد اقتصادی بهره مند شوند. وی معتقد است برای رشد اقتصادی پایدار در کشاورزی و صنعت دامپروری بایستی سیاست های کلان توسط سیاستگزاران اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی وضع شود.

موافق قدیری از جمله مهمترین این سیاست ها را ایجاد و حفظ ثبات اقتصاد کلان ، سرمایه گذاری روی سرمایه های انسانی و زیرساخت های فیزیکی ، ایجاد محیط مناسب برای رقابت و تجارت ، بهبود و تقویت سیستم مالی  و به کارگیری تکنولوژی مدرن و افزایش سطح نوآوری دانست

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در سال ۲۰۱۶ کشورهای فرانسه، آلمان، چین و هلند به ترتیب با ۵/۱۶- ۱/۱۶- ۱۰ و۱۰ درصد از بزرگترین صادرکنندگان مواد افزودنی، کنسانتره و مکمل های دامی به ایران بوده اند که این سطح تعامل بالا از نشانه های بین المللی تر شدن صنعت خوراک دام ایران است.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: کشورهای اسلواکی، آفریقای جنوبی و کانادا نیز کمترین واردات این محصولات را به کشورمان در سال ۲۰۱۶ داشته اند. موافق قدیری تاکید کرد: بالاترین رشد واردات نسبت به سال ۲۰۱۵ با ۳۵۱ درصد مربوط به کشور کرواسی و بیشترین کاهش واردات نسبت به سال ۲۰۱۵ با ۷۵ درصد کاهش مربوط به کشورهای تایلند و اندونزی بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 266 views بار دسته بندی : روی خط خبر تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.