بازتاب گهر عدم بازگشت 20 میلیارد دلار درآمد نفتی - بازتاب گهر

عدم بازگشت 20 میلیارد دلار درآمد نفتی

۲۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی در دولت یازدهم به خزانه برنگشته است.

بعد از آنکه افراد مرتبط با پرونده کرسنت در دولت یازدهم مسئولیت اخذ کردند پیش‌بینی می‌شد مشکلاتی مشابه ب.ز رخ دهد این در حالی است که طبق گزارش تفریغ، ۲۰ میلیارد دلار از بدهی خریداران نفت وگاز ایران در سال‌های ۹۲ و ۹۳ برنگشته و وزارت نفت و بانک مرکزی در خصوص اسامی بدهکاران و تسویه بدهی‌ها، همچنین طلب نفتی سال‌های ۹۴ و ۹۵ سکوت کرده‌اند. مردم نگران ظهور ابر زنجانی‌ها هستند. دولت باید شفاف‌سازی کند.

گزارش‌های تفریغ بودجه نشان می‌دهد حدود ۲۰ میلیارد دلار از بدهی خریداران نفت و گاز ایران به کشور بازنگشته است و سکوت وزارت نفت و بانک مرکزی تا پایان دولت یازدهم نیز ادامه دارد.

گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۳ دیوان محاسبات که ۲۹ دی ماه سال ۹۴ منتشر شده بود، اعلام کرد: مطابق صورت‌های مالی شرکت ملی نفت ایران مانده بدهی مشتریان نفت خام در پایان سال ۱۳۹۳ مبلغ ۱۶ میلیارد و ۹۲۱ میلیون و ۷۵۲ هزار دلار است که از مبلغ مذکور مبلغ ۹ میلیارد و ۱۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به شرح جدول شماره یک این بند مربوط به بدهی مشتریان نفت خام از محل صادرات سال ۱۳۹۳ و مبلغ ۷ میلیارد و ۷۵۸ میلیون و ۲۵۲ هزار دلار مربوط به بدهی مشتریان نفت خام از محل صادرات قبل از سال ۱۳۹۳ بوده است.

لازم به ذکر است گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۴ که اواخر سال گذشته منتشر شده، اشاره‌ای به صورت‌های مالی شرکت ملی نفت ایران و تعیین تکلیف بدهی‌های مشتریان نفت و گاز ایران در سال‌های ۹۴، ۹۳، ۹۲ و قبل از آن نکرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 285 views بار دسته بندی : روی خط خبر تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.