بازتاب گهر قیمت مرغ برای مصرف کننده 73 هزار ریال شد - بازتاب گهر

قیمت مرغ برای مصرف کننده 73 هزار ریال شد

امروز (چهارشنبه) قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در محل مرغداری ها ۴۷ هزار ریال و در خرده فروشی ها ۷۳ هزار ریال اعلام شد.رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها را ۴۷ هزار ریال، محل کشتارگاه (نقدی) را ۶۵ هزار ریال و تحویل به واحدهای صنفی عمده را ۶۶ و ۵۰۰ هزار ریال اعلام کرد.
«مهدی یوسف خانی» نرخ هر کیلوگرم ران مرغ را در محل خرده فروشی ها را ۶۳ هزار تا ۷۳ هزار ریال، سینه بدون کتف را ۱۲۵ هزار ریال، سینه با کتف را ۱۱۵ هزار ریال و فیله مرغ را ۱۵۰ هزار ریال ذکر کرد.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته قیمت مرغ در بازار روند کاهشی به خود گرفته بود و قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها ۴۲ هزار ریال، در کشتارگاه ها(نقدی) ۵۶ هزار ریال، تحویل به واحدهای صنفی عمده ۵۷ هزار و ۵۰۰ ریال و برای مصرف کنندگان ۶۳ هزار ریال بود.
بر پایه برآوردهای وزارت جهادکشاورزی در سال ۱۳۹۳، قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت مرغ بین ۷۰ هزار تا ۷۵ هزار ریال و تخم مرغ حدود ۴۰ هزار ریال است و کارشناسان بر این باورند که عرضه این محصولات با نرخی بیش از نرخ تعیین شده اجحاف به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.
سالیانه بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در ۲۰ هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه در کشور تولید می شود که بخش عمده این محصول پروتئینی در داخل به مصرف می رسد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 269 views بار دسته بندی : روی خط خبر تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.