بازتاب گهر نقش مؤثر منابع انسانی در شرکت ‌های سئو - بازتاب گهر

نقش مؤثر منابع انسانی در شرکت ‌های سئو

در میان تعداد زیادی از شرکت‌های سئو تنها تعداد محدودی از آن‌ها هستند که شناخته شده‌اند و به عبارت بهتر صاحب برندینگ هستند. اما این شرکت‌های سئو چطور شد که به این جا رسیدند؟ آیا برندینگ یک‌شبه اتفاق می‌افتد؟ آیا یک شخص به‌خصوص می‌تواند موجب ساخت برندینگ شود؟ برندینگی که یک شرکت صاحب آن می‌شود محصول هزینه است یا تجربه؟ منابع انسانی یا بهتر بگوییم سرمایه‌های انسانی کجای این ماجرا هستند؟

اگر شما هم به‌تازگی یک شرکت سئو راه اندازی کرده اید و یا در این گود مدت هاست فعالیت می کنید اما از نتایج کار خود راضی نیستید و این سوالات را در ذهن خود دارید، پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را مطالعه کنید.

 

مأموریت اصلی شرکت ‌های سئو چیست؟

شرکت سئو یا به شکل مرسوم‌تر شرکت‌های سئوکار، خدماتی در زمینه بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو ارائه می‌دهند تا به دیده‌شدن هرچه بیشتر سایت شما در نتایج گوگل کمک کنند.

هرچه وب‌سایت شما بهتر برای موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل بهینه یا سئو شده باشد، احتمال کسب رتبه بالاتر صفحات سایت در نتایج جستجو بیشتر می‌شود.

به‌عبارت‌دیگر:

یک شرکت سئو، مسیر سئو شدن سایت شما را آسان‌تر می‌کند.

تعداد این شرکت‌ها در حال حاضر کم نیست و هرکدام به روش صحیح یا غلط در این زمینه فعالیت دارند.

 

عامل موفقیت شرکت ‌های سئو چیست؟

چرا یک شرکت سئو آن‌قدر مشتری دارد که برای قبول پروژه سئو از میان آنها انتخاب می‌کند که با چه برندی کار کند. اما بعضی به دنبال این هستند که از هر ناکجاآبادی مشتری پیدا کنند. شرکت‌های سئو مانند هر کسب‌وکار دیگری برای اینکه بتوانند در حوزه کاری خود جایگاه ویژه‌ای داشته باشند، باید شناخته شوند و اصطلاحاً صاحب برند باشند.

مهم‌ترین مسئله‌ای که وجود دارد این است که ساخت برندینگ یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و پروسه‌ای زمان بر است. اما نحوه فعالیت یک شرکت، نوع خدمات و کیفیتی که برای انجام کارش به مشتری ارائه می‌دهد می‌تواند این مسیر را کوتاه کند. خب حال این سؤال مطرح می‌شود که چطور تمام این روال به بهترین نحو انجام شود؟ اینجاست که نقش منابع انسانی برجسته می‌شود.

 

منابع انسانی یا سرمایه‌های انسانی؟!

این منابع انسانی شرکت است که با مشتری در ارتباط است و می‌تواند او را جذب کند. اگر آنها به‌درستی عمل کنند می‌توانند مشتریان بیشتری را به شرکت جذب کنند. به‌این‌ترتیب شانس بیشتری وجود دارد تا تعداد قراردادهای بیشتری با شرکت سئو شما منعقد شود. اما این تازه اول راه است.

افرادی که در تیم‌های سئو در نقش‌های مختلفی چون مشاور سئو، تولیدکننده محتوا، متخصص فنی، کارشناس سئو، استراتژیست و … فعالیت می‌کنند هرچقدر کار خود را بهتر انجام دهند و در مدت‌زمان تعیین شده بتوانند پروژه را به اهداف مشخص شده برسانند میزان رضایت مشتری افزایش می‌یابد. افزایش رضایت مشتری یک تجربه کاربری خوب برای اوست که موجب می‌شود او شما را به سایر دوستان و همکارانش معرفی کند.

هرچقدر این روال یعنی انجام درستکار استمرار بیشتری داشته باشد راه رسیدن به آنچه که شرکت سئو به دنبال آن است یعنی ساخت برندینگ کوتاه‌تر می‌شود.

 

رسیدن به صفحه اول گوگل میان‌بر برای افزایش اعتبار!

زمانی که تیم سئو شرکت کارش را به‌خوبی انجام دهد. سایت شرکت در کلمات کلیدی هدف بیشتری دیده می‌شود. این بیشتر و بهتر دیده‌شدن‌ها در فضای گوگل علاوه برای افزایش ترافیک سایت و ورودی، موجب می‌شود بیشتر در خاطر کاربران باقی بمانید.

حضور در بهترین جایگاه‌های گوگل خودش نوعی آگاهی برند برای شما نزد کاربران می‌سازد. اینکه حتماً این شرکت سئو تخصص خوبی دارد که توانسته در کلمات کلیدی هدف خود در صفحه اول باشد. به‌این‌ترتیب میزان اعتبار شرکت شما بالا می‌رود و کم‌کم اسم شرکت شما در ذهن کاربران باقی می‌ماند.

 

محتوا پادشاه است

محتوا قلب یک کسب‌وکار اینترنتی است. شرکت‌های سئو خود باید، از محتوای ارزشمندی برای سایتشان برخوردار باشند. کاربری که وارد سایت شما می‌شود اگر محتوای خوبی بخواند و نیاز او بر طرف شود، بارهاوبارها به سایت شما بازمی‌گردد.

محتوای خوب موجب می‌شود مخاطبان خود دهان‌به‌دهان برای شما تبلیغ کنند. این تبلیغ هم فرایند ساخت برندینگ را برای شما تسهیل و کوتاه‌تر می‌کند؛ بنابراین شرکت‌های سئو برای استخدام تولیدکنندگان محتوا به‌خصوص برای سایت خود باید بسیار با وسواس و دقت عمل کنند.

افرادی که از توانمندی‌های قابل‌ملاحظه‌ای در نویسندگی برخوردارند و از خلاقیت در نویسندگی بهره‌مند هستند باید در تیم شما جایی داشته باشند.

 

ساخت برندینگ تحقق رؤیاها

بگذارید کمی از فضای شرکت‌های سئو خارج شویم کسب‌وکاری را مثال بزنیم که محال است کسی آن را نشناسد. دیجی‌کالا! آنچه امروز به‌عنوان دیجی‌کالا می‌شناسیم محصول زحمات منابع انسانی این فروشگاه اینترنتی است که از همان سال‌های ابتدایی برای انجام درست کارها زحمت کشیدند.

دیجی‌کالا شاید به‌تازگی ایراداتی در ارسال، مشتری‌مداری و … پیدا کرده باشد. اما تا چند سال پیش به‌زحمت هم نمی‌توانستید یک ایراد کوچک در هیچ مرحله‌ای از پروسه کاری او پیدا کنید. انجام کارها بدون عیب‌ونقص توسط نیروی انسانی تمام آن چیزی بود که از دیجی‌کالا ساخت.

شرکت سئو هم همین است اگر منابع انسانی خوبی را استخدام کند به طوری که تمام مراحل کاری خود از جذب مشتری، انجام پروژه، پشتیبانی از پروژه و … را به‌خوبی انجام دهند می‌توانند به یکی از شرکت‌های سئو مطرح تبدیل شوند.

 

چطور بهترین منابع انسانی را جذب کنیم؟

همان‌طور که گفتیم منابع انسانی می‌تواند سرمایه‌های انسانی یک شرکت سئو محسوب شود. اما چطور بهترین‌ها را استخدام کنیم؟ اصلاً یک سؤال چطور بهترین‌ها را شناسایی کنیم؟ آیا تخصص یک فرد می‌تواند او را برای یک سازمان تبدیل به سرمایه انسانی کند؟

در این که فرد باید تخصص لازم و انگیزه کافی برای حضور در یک پوزیشن شغلی و استخدام شدن را داشته باشد شکی نیست. اما صرف این موارد کار به بهترین شکل پیش نمی‌رود. مدیران ارشد سازمان، نحوه مدیریت و برنامه‌ریزی آن‌ها بسیار مؤثر است. اینکه مدیران بتوانند تک‌تک افراد حاضر در شرکت خود را در تصمیم‌گیری‌ها، مشخص‌کردن اهداف سهیم کنند می‌توانند فضایی پویا بسازند که این مسئله در رشد کارکنان و در نهایت خود شرکت بسیار مؤثر است.

جمع‌بندی …

 

شرکت‌های سئو برای اینکه بتوانند در میان رقبای بسیاری که وارد این حوزه شده‌اند پیروز میدان باشند. باید برای برندینگ خود از همان ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکارشان برنامه‌ریزی کنند. روی منابع انسانی خود به‌عنوان سرمایه‌های انسانی تمرکز ویژه‌ای داشته باشند تا راه موفقیت را برای خود کوتاه‌تر کنند.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 261 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 25 آوریل 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها