بازتاب گهر کانبرا پایتخت استرالیا - بازتاب گهر

اینجا کانبرا؛ قلب استرالیا است

کانبرا (Canberra) که به پایتخت استرالیا مشهور است، بزرگ‌ترین شهر غیر بندری استرالیا است که از جنوب غرب با سیدنی و از شمال شرق با شهر ملبورن هم‌مرز است. بهتر است بدانید که قرارگرفته کانبرا بین شهرهای پرآوازه ملبورن و سیدنی تصادفی نیست. این شهر در سال ۱۹۰۸ و باهدف برقراری مصالحه بین دو شهر سیدنی و ملبورن به‌عنوان پایتخت افتتاح شد.

جمعیت شهر

برعکس اکثر پایتخت‌ها در دنیا، پایتخت استرالیا آن‌قدر شهر بزرگ و پرجمعیتی نیست. برای همین، شهر کانبرا نهمین شهر استرالیا ازنظر بزرگی و جمعیت شمرده می‌شود.

بر طبق آخرین سرشماری انجام‌شده در آگوست سال ۲۰۱۱ میلادی ۳۵۷،۲۲۰ نفر در شهر کانبرا زندگی می‌کردند. با این صورت بر طبق بعضی تحقیقات صورت گرفته جمعیت کانبرا در سال ۲۰۲۱ به ۴۶۲,۰۰۰ نفر رسیده است

مزایای زندگی در کانبرا

  • از شر ترافیک در امان هستید

ترافیک در کانبرا مشکل‌ساز نیست. پیک ترافیک حتی یک ساعت هم طول نمی‌کشد. جالب است بدانید که حتی در تایم اوج ترافیک هم شما می‌توانید در عرض کمتر از ۱ ساعت از این سر شهر به آن سر شهر بروید.

  • با یک تیر دو نشان بزنید

اگر به دنبال امکانات و رفاه زندگی در شهر هستید و از سویی به دنبال آرامش و محیط آرام هستید، کانبرا گزینه خوبی برای شما است. شما بازندگی در این شهر می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی هم به امکانات رفاهی و هم آرامش دسترسی داشته باشید.

معایب زندگی در کانبرا

  • اجاره مسکن بیدادمی‌کند

هزینه‌های اجاره مسکن در کانبرا در سال‌های اخیر سر به فلک کشیده است. جالب است بدانید که کانبرا بعد از سیدنی و داروین سومین شهر گران برای اجاره مسکن است

  • زمستان‌های سرد و طاقت‌فرسا

زمستان در کانبرا سرد و مه‌آلود است. دمای هوا بعضی‌اوقات به زیر صفر درجه هم می‌رسد. اگر شما هم از آن دسته از کسانی هستید که طاقت سرما را ندارید بهتر است دور زندگی در این شهر را خط بکشید.

 

دانشگاه ملبورن

آشنایی با دانشگاه ملبورن استرالیا

دانشگاه ملبورن (Unimelb) یکی از دانشگاه‌های تحقیقاتی- دولتی استرالیا است. هنگامی‌که این دانشگاه در سال ۱۸۵۳ افتتاح شد، تنها مجموعه‌ای از ساختمان‌ها در یک پارک بزرگ در حومه شهر با چهار استاد و ۱۶ دانشجو بود؛ اما این دانشگاه حالا در قلب یک شهر بین‌المللی و پررونق ملبورن قرار دارد و به‌صورت مداوم در فهرست دانشگاه‌های پیشرو در دنیا و استرالیا قرار دارد.دانشگاه ملبورن به دومین دانشگاه قدیمی در استرالیا و قدیمی‌ترین دانشگاه در ویکتوریا مشهور است. این دانشگاه عضو دانشگاه‌های گروه ۸ (GO8)، انجمن دانشگاه‌های کامن ولث (ACU) و دانشگاه‌های جامع تحقیقاتی ملبورن (Universitas 21) است.

دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن دارای ۱۰ دانشکده و تعداد بسیاری مراکز و مؤسسات علمی و پژوهشی استاین دانشگاه که چندین پردیس در ایالت ویکتوریا دارد میزبان بیش از ۵۰۰۰۰ دانشجو و ۷۰۰۰ پرسنل است.

دانشکده‌ها و رشته‌های عرضه‌شده در این دانشگاه به شرح زیر هستند:

۱٫ دانشکده طراحی

رشته‌ها: طراحی، معماری، مهندسی معماری، مدیریت ساخت‌وساز، معماری منظر، میراث شهری و فرهنگی، طراحی شهری، برنامه‌ریزی شهری

۲٫ دانشکده هنر

رشته‌ها: مطالعات جهان باستان، مردم‌شناسی، عربی شناسی، تاریخ هنر، مطالعات آسیایی، مطالعات بومی استرالیا، مطالعات چینی، کلاسیک، نوشتن خلاقانه، جرم‌شناسی، مطالعات توسعه، اقتصاد، مطالعات انگلیسی و تئاتر، مطالعات زبان انگلیسی، مطالعات اروپایی، مطالعات فرانسه، مطالعات جنسیتی، جغرافیا، مطالعات آلمانی، مطالعات عبری و یهودی، تاریخ، تاریخ و فلسفه، مطالعات اندونزیایی، مطالعات اسلامی، مطالعات ایتالیایی، مطالعات ژاپنی، دانش و یادگیری، قانون و عدالت، زبان‌شناسی رسانه و ارتباطات، فلسفه، مطالعه سیاست و بین‌الملل، روانشناسی، مطالعات روسی، اکران و مطالعات فرهنگی، نظریه اجتماعی، جامعه‌شناسی، مطالعات اسپانیایی و آمریکای لاتین

۳٫ دانشکده بازرگانی و اقتصاد

رشته‌ها: اقتصاد، مدیریت، حسابداری و امورمالی، منابع انسانی، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ، بازرگانی بین‌الملل، کارآفرینی

۴٫ دانشکده مهندسی و فناوری اطلاعات

رشته‌ها: مهندسی (زیست پزشکی، شیمی، معماری، ساخت، عمران، برق و الکترونیک، انرژی، محیط‌زیست، مکانیک، هوا و فضا، مکاترونیک، نرم‌افزار، بازرگانی و مدیریت)، علوم کامپیوتر، سیستم‌های اطلاعاتی، فناوری اطلاعات، داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل

۵٫ دانشکده هنرهای زیبا و موسیقی

رشته‌ها: بازیگری و تئاتر، آهنگسازی، هنرهای خلاقانه و موسیقی‌درمانی، رقص، طراحی و تولید موسیقی، قوم‌شناسی، فیلم و تلویزیون، هنر و فرهنگ بومی، اجرای موسیقی، روانشناسی موسیقی، تئاتر موسیقی، موسیقی‌شناسی، هنرهای تجسمی، مهارت نوشتن

۶٫ دانشکده پزشکی و دندانپزشکی و علوم بهداشت

رشته‌ها: شنوایی‌سنجی، آسیب‌شناسی گفتار، علوم زیست پزشکی، دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان، علوم بهداشت، پرستاری، بینایی‌سنجی، فیزیوتراپی، روانشناسی، خدمات اجتماعی

۷٫ دانشکده علوم پایه

رشته‌ها: علوم، بیوانفورماتیک، علوم زیست، شیمی، علوم زمین، اپیدمیولوژی، ریاضی و آمار، فیزیک، جغرافیا، تحقیقات صنعتی، بیوتکنولوژی، علوم آب‌وهوا، علوم داده، مدیریت و حفاظت از اکوسیستم، محیط‌زیست، علوم محیطی، زمین‌شناسی، فضای سبز شهری

۸٫ دانشکده علوم دامپزشکی و کشاورزی

رشته‌ها: کشاورزی، فلسفه علوم کشاورزی، علوم دامی و مدیریت، علوم غذایی، نوآوری مواد غذایی و بسته‌بندی، علوم دامپزشکی، سونوگرافی حیوانات کوچک، رهبری و مدیریت حرفه‌ای دامپزشکی، مطالعات دامپزشکی

۹٫ دانشکده حقوق ملبورن

رشته‌ها: حقوق

۱۰٫ دانشکده تحصیلات تکمیلی ملبورن

در این دانشکده شمار بسیاری از رشته‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) آموزش و عرضه می‌شود.

 

دانشگاه تاسمانیا

تاریخچه دانشگاه تاسمانی

دانشگاه تاسمانی در تاریخ ۱ ژانویه ۱۸۹۰، پس از لغو بورسیه‌های تحصیلی خارج از کشور، سرمایه‌گذاری را آزاد نمود و به‌عنوان یک دانشگاه شناخته گردید و درصورتی‌که ساخت و فعالیت این دانشگاه به سال ۱۸۴۶ و ساخت کالج کریست برمی‌گردد. این دانشگاه بلافاصله نقش شورای آموزش‌وپرورش ایالت تاسمانی را بر عهده گرفت. ریچارد دئوداتوس پولت هریس، که مدت‌ها از افتتاح دانشگاه دفاع می‌کرد، اولین سرپرست آن در مجلس سنا شد. اولین مدارک تحصیلی به فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در ژوئن ۱۸۹۰ اعطاء شد. دانشگاه تنها با ۳ مدرس از ۲۲ مارس ۱۸۹۳ و درزمانی که این آموزش‌ها در محوطه دانشگاه بازسازی‌شده انجام می‌شد، به آموزش ۱۱ دانشجو پرداختند. این قضیه که نمایندگان مجلس که این محیط را صرفاً یک تجمل غیرضروری می‌نامیدند، تداوم این دانشگاه را مخاطره‌آمیز کرد به گفته صدراعظم زمان، سر جان موریس، از سال ۱۹۱۸ تا ۱۹۳۹ این مؤسسه هنوز لنگ لنگان پیش می‌رفت.

از سویی کارکنان برجسته‌ای که قبلاً در این دانشگاه منصوب‌شده بودند، مثل مورخ ویلیام جترو براون، فیزیکدانان و ریاضیدانان الکساندر مک‌آولای و پسرش الکساندر لستر مک‌آولای، کلاسیک‌نویس آر.ال؛ که در دبیرستان سابق هوبارت مستقر بودند، کاملاً بیش‌ازحد به شهرت و محبوبیت علمی رسیده بودند، اما دولت ایالتی در تأمین بودجه یک پردیس جدید برای این دانشگاه و اینکه این افراد، در آن زمان ناکارآمد بود. در سال ۱۹۱۴، دانشگاه تاسمانی از پادشاه جورج پنجم برای ثبت اختراع نامه درخواست نمود که او با این درخواست موافقت نمود. حق اختراع نامه، که گاهی اوقات به‌عنوان منشور سلطنتی در این دانشگاه نامیده می‌شود، مدارک دانشگاهی این دانشگاه را به‌عنوان معادل دانشگاه‌های افتتاح‌شده در بریتانیا؛ جایی که چنین معادل‌هایی وجود داشت، اعطا می‌کرد.

بخش‌های شمالی

پردیس نیونهام پردیس اصلی لانسنتون است که به رودخانه تامار مشرف بوده و تقریباً ۱۰ دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد. بیش از ۵۰۰۰ دانشجو در پردیس‌های لانستون در حال تحصیل هستند. این پردیس همچنین دارای مرکز دانشجویی نوسازی در خیابان کوئینز نیز می‌باشد. در این پردیس:

  • کالج دریایی استرالیا و در مجاورت پردیس نیونهام قرار دارد.
  • کالج هنرهای تاسمانی و دانشکده معماری و طراحی در محوطه هنری اینورسک در لانستون، در فضایی به مساحت ۱۷ هکتاری در داخل شهر مستقر هستند که دارای استودیوهای هنری، گالری‌ها، فضاهای اجرا و یک موزه زیبا می‌باشد.

کلام آخر

معرفی دانشگاه ملبورن استرالیا به پایان رسید. در این صفحه تلاش کردیم شما را با ابعاد گوناگون دانشگاه ملبورن (دانشکده‌ها، رشته‌های تحصیلی، شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش) آشنا کنیم. همان‌طور که در مقدمه مقاله اشاره کردیم دانشگاه ملبورن یکی از دانشگاه‌های پیشرو و معتبر استرالیا است. تحصیل در این دانشگاه می‌تواند آینده شغلی و زندگی شما را تضمین کند.

همان‌طور تمایل به ادامه تحصیل در استرالیا یا دانشگاه ملبورن رادارید، می‌توانید با تکمیل فرم بررسی اولیه از مشاوره و راهنمایی کارشناسان ویزاپیک بهره ببریدمؤسسه مهاجرتی ویزاپیک با سال‌ها تجربه در امور مهاجرتی این افتخار را دارد که از آغاز تا انتهای پروسه مهاجرت در کنار شما عزیزمان باشد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 1,627 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 30 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.