بازتاب گهر آغاز ساخت سه طرح بزرگ آبرسانی روستایی در سیستان و بلوچستان - بازتاب گهر

آغاز ساخت سه طرح بزرگ آبرسانی روستایی در سیستان و بلوچستان

عملیات ساخت سه طرح بزرگ آبرسانی روستایی در سیستان و بلوچستان امروز/ یکشنبه/ با حضور ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو، استاندار و جمعی از مسئولان استانی آغاز شد.معاون پشتیبانی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها شامل آبرسانی به مجتمع ۲۰ روستایی گراغه زاهدان، مجتمع ۲۰ روستایی چاه احمد خاش و اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال آب سد زیردان به تصفیه خانه آب روستایی شهرستان چابهار با اعتبار ۴۲۷ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال آغاز شد.
عبدالاحد ریگی با اشاره به مشخصات مجتمع ۲۰ روستایی چاه احمد خاش گفت: طول خطوط انتقال مورد اجرا و طول شبکه این طرح به ترتیب ۲۰ هزار متر و ۳۲ هزار متر است که جمعیت پنج هزار نفری را در برمی گیرد.
وی افزود: همچنین در طرح مجتمع ۲۰ روستایی گراغه زاهدان سه هزار و ۱۵۰ نفر در قالب ۶۳۰ خانوار در آینده ای نزدیک از مزایای آن بهره مند خواهند شد.
وی ادامه داد: این طرح به طول خطوط انتقال هشت هزار متر و طول شبکه توزیع ۱۳ هزار متر با اعتبار ۳۲هزار و ۲۰۰ میلیون ریال اجرایی شد.
وی اضافه کرد: همچنین طرح ۱۴ کیلومتر خط انتقال آب سد زیردان به تصفیه خانه آب روستایی شهرستان چابهار با اعتبار ۳۴ هزار و ۳۹۰ میلیون ریال اجرایی شد.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در استان گفت: شاخص برخورداری جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی از ۶۱،۹ درصد در سال ۹۲ هم اینک به ۶۳،۵ درصد رسیده است.
ریگی افزود: در حوزه آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان سال ۹۲، ۲ هزار و ۴۷۳ روستای استان با ۹۰۰ هزار و ۱۱۹ نفر جمعیت از آب آشامیدنی پایدار برخوردار بودند که این آمار اکنون به ۲ هزار و ۷۵۲روستا با جمعیت ۹۶۱ هزار و ۲۹۴ نفر رسیده است.
وی ادامه داد: سال ۹۲ حدود ۱۴۰ هزار مشترک آب و فاضلاب روستایی در سیستان و بلوچستان داشتیم که هم اکنون تعداد مشترکان به ۱۶۱ هزار و ۹۲۴ فقره افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: ۶ هزار و ۵۵۳ روستا با بیش از یک میلیون و ۴۲۷ هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد که تعداد ۲ هزار و ۷۵۲ روستا دارای شبکه آب سالم و بهداشتی پایدار هستند.
وی اظهار داشت: با توجه به نبود منابع آبی پایدار در برخی نقاط سیستان و بلوچستان به هزار و ۲۱۸ روستای استان با تانکر آبرسانی می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 77 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.