بازتاب گهر استقرار گمرک جمهوری‌اسلامی در مبادی منطقه آزاد اروند - بازتاب گهر

اکبر ترکان در نشست خبری که امروز (۱۸ اردیبهشت ماه) در حاشیه استقرار گمرک جمهوری اسلامی در مبادی منطقه آزاد اروند و در محل این سازمان برگزار شد، با بیان این‌که ظرفیت هفت منطقه آزاد کشور ۲۷ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: تا سال ۹۴ ظرفیت کالاهای تولیدی و صادرات مجدد در هفت منطقه آزاد ۶۲۰ میلیون دلار بود که در سال گذشته با ۲۷ درصد رشد به ۸۱۵ میلیون دلار رسید.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: جهت تردد به منطقه آزاد اروند مشکلی وجود ندارد و از امروز ورودی و خروجی‌های این منطقه تحت نظارت مستقیم گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

ترکان با اشاره به راه‌اندازی بانک‌های خارجی در این منطقه گفت: بانک‌های خارجی که می‌خواهند در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند، باید سرمایه صدمیلیون یورویی داشته باشند که با وجود این موضوع از سوی متقاضیان استقبال زیادی نشده است.

وی افزود: با توجه به این که مرزها در کنترل کامل قرار دارند، گمرک بر کار خود تسلط کامل داشته و هر مسافر می‌تواند تا مبلغ ۸۰ دلار کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی از مرز خارج کند و این میزان کالا بازرسی نخواهد شد.

مشاور رییس جمهور از جلوگیری واردات پوشاک به کشور خبر داد و گفت: واردات پوشاک به تولیدات داخلی لطمه وارد می‌کند و به همین دلیل از واردات پوشاک به کشور جلوگیری خواهد شد.

ترکان با اشاره به نحوه فعالیت مناطق آزاد کشور در حوزه جغرافیایی خودبیان کرد: فعالیت مناطق آزاد به معنای این نیست که کلیه امور آن شهر را انجام دهند و شهرداری‌ها باید طبق روال قبل به وظایف خود عمل کرده و هیچ کاهش مسئولیتی در این زمینه نداشته باشند.

وی از تبدیل محور چهاربانده ورودی شهرستان آبادان به یازده محور خبر داد و افزود: محور چهار بانده ورودی آبادان به یازده محور تبدیل خواهد شد تا هیچ مشکلی در تردد و بار ترافیکی و عبور و مرور وجود نداشته باشد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، نیز در این نشست، اظهار کرد: استقرار گمرک در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند، شروعی دوباره برای رونق کسب و کار در این منطقه است.

وی افزود: امیدواریم این رخداد مهم عاملی اساسی برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند باشد.

همچنین اسماعیل زمانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، در این نشست به شرح فعالیت و نحوه آغاز به کار و استقرار گمرک جمهوری اسلامی در مبادی ورودی و خروجی این منطقه پرداخت و گفت: این رویداد مهم، آغازی برای تحول و رشد اقتصادی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر است.

وی ادامه داد: امیدواریم این اتفاق مهم موجب توسعه، رشد و تحول در این منطقه شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی کشور امروز به منظور استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی ورودی و خروجی و دروازه‌های منطقه آزاد اروند به این منطقه سفر کرده است. مشاور رییس جمهور و در این سفر یک روزه از مرکز غذا و داروی منطقه آزاد اروند نیز بازدید کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 76 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.