بازتاب گهر اعلام آمار قربانیان باج‌افزار wannacrypt در ایران - بازتاب گهر

باج افزار

بر اساس آخرین آمار و اخبار منتشر شده از سوی مرکز ماهر، تاکنون بیش از ۲۰۰۰ قربانی به باج‌افزار wannacrypt آلوده شده‌اند که از این تعداد حدود ۱۵۰۰ قربانی از سوی مرکز ماهر بوده و بقیه آنها از طریق گزارش سازمان‌ها و نهادهای مختلف شناسایی شده است.

به گزارش بازتاب گهر، بیشترین آلودگی از طریق این باج‌افزار به ترتیب متعلق به اپراتورهای ارتباطی، سلامت و پزشکی و دانشگاهی بوده و بیشترین استان‌های آلوده شده، تهران و اصفهان می باشند.
از سوی مرکز ماهر تاکنون، به بیش از ۵۰ اپراتور و سازمان هایی که بیشترین آلودگی را داشته‌اند، افزون بر اعلان از طریق نامه‌های رسمی، مشاوره‌های لازم به صورت تلفنی در جهت پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt ارایه شده است.
شایان ذکر است طی سه روز گذشته، ۵۰۰ درخواست راهنمایی و مشاوره از سوی بخش‌های مختلف مطرح گردیده که اقدامات لازم برای افزایش سطح اطلاع و آگاهی متقاضیان و فعالیت‌های مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این پدیده صورت گرفته است.
از جمله راهکارهای فنی ارایه شده در این حوزه، پشتیبان‌گیری از اطلاعات مهم و حیاتی سیستم‌ها، به‌روزرسانی سیستم عامل ویندوز، به‌روزرسانی آنتی‌ویروس‌ها و اطلاع‌رسانی به کاربران جهت عدم اجرای فایل‌های پیوست ایمیل‌های ناشناس، غیرفعال کردن پروتکل SMB، در سیستم عامل ویندوز درصورت عدم به‌روزرسانی یا نصب وصله‌ها، بستن پورت‌های ۴۴۵ و ۱۳۹۹ از طریق فایروال سیستم عامل ویندوز و خودداری از بازکردن ایمیل‌های مشکوک و ناشناس می باشند.
کاربران برای دریافت آخرین اطلاعات و راهنمایی‌ها در خصوص پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt می‌توانند به پایگاه اینترنتی سایت مرکز ماهر به نشانی WWW.CERTCC.IR مراجعه کنند.

مطالب مرتبط

مردم به باج افزار ها باج ندهند

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 69 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.