بازتاب گهر امضا تفاهم نامه برای حفاظت و یکپارچه سازی اراضی ساحلی - بازتاب گهر

امضا تفاهم نامه برای حفاظت و یکپارچه سازی اراضی ساحلی

سازمان جنگل‌ها و سازمان بنادر برای حفظ اراضی ساحلی تفاهم نامه‌ای را جهت همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا، این تفاهم نامه که باهدف تثبیت مالکیت دولت، حفاظت و صیانت از اراضی ساحلی، فراهم نمودن تمهیدات لازم برای استقرار طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی و هم چنین استفاده متقابل از دانش تجربیات کارشناسان و متخصصین از امکانات و تجهیزات دو سازمان تدوین و تنظیم شده است،  توسط محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به امضاء رسید.

این تفاهم نامه که در ۸ بند تنظیم شده  بر ساماندهی و نظم‌دادن به مناطق ساحلی کشور و هم‌چنین تعیین حریم‌ها و حفاظت از اراضی ساحلی تأکید دارد.

بر اساس این تفاهم‌نامه سازمان جنگل‌ها مسازمان جنگل‌ها راتع و آبخیزداری کشور متعهد شد  جهت حد نگاری اراضی ساحلی، حفاظت از اراضی و حریم دریاها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و نقشه ها همکاری همه‌ جانبه‌ای با سازمان بنادر داشته باشد و درعوض سازمان بنادر و دریانوردی نیز در تفاهم نامه مزبور متعهد شد در زمینه اشتراک گذاری فایل نقشه های مطالعاتی و اجرایی، حفاظت و بهر برداری از اراضی مستحدثات ساحلی و برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی ملی و منطقه ای با سازمان جنگل ها همکاری نماید.

با توجه به بهره مندی جمهوری اسلامی ایران از۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال، جنوب و جزایر کشور این تفاهم نامه فیمابین سازمان جنگل ها به نمایندگی از سوی خداکرم جلالی( معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان)  و سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی محمد سعیدنژاد( معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی) بصورت دوجانبه منعقد شده است.

روسای دو سازمان پس از امضای تفاهم‌نامه ابراز امیدواری کردند که این همکاری به نظم دادن و ساماندهی سواحل شمالی و جنوبی کشور تسریع ببخشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 7 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.