بازتاب گهر برنامه افتتاح مسکن مهر ربطی به انتخابات ندارد - بازتاب گهر

برنامه افتتاح مسکن مهر ربطی به انتخابات ندارد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: هفته آینده تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر در شهرهای مختلف افتتاح می‌شود و افتتاح این واحدها ربطی به انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احمد اصغری مهرآبادی از پیشرفت ۹۶٫۳ درصدی پروژه مسکن مهر در کل کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۱۰ هزار واحد آماده افتتاح است که با انجام آن افتتاح بیش از ۸۵۰ هزار واحد واحدها به دولت یازدهم اختصاص پیدا می‌کند.

وی با تأکید براین نکته که جمع واحدهای تحویلی به متقاضیان مسکن مهر در دولت قبل به ۶۹۰ هزار واحد می‌رسد،گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۶۲ هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی است که اکنون ۱۱۱ هزار واحد آن فاقد متقاضی و ۱۲۶ هزار واحد در مرحله نیمه تمام قرار گرفته است.

به گفته مهرآبادی درحال حاضر کمتر از ۱۰۰ هزار واحد در مرحله سفت و نازک‌کاری بوده که تلاش داریم تا پایان امسال تمام پروژه‌ها از جمله واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس به پایان برسد.

مهرآبادی افزود: خوشبختانه دولت در اواخر سال گذشته موفق شد ۸ هزار میلیارد ریال(۸۰۰ میلیارد تومان) اسناد خزانه برای تکمیل آب و برق واحدهای مسکن مهر در اختیار وزارت نیرو قرار دهد و ۲هزار میلیارد ریال( ۲۰۰ میلیارد تومان) نیز نقدی برای آماده سازی این واحدها به وزارت راه و شهرسازی پرداخت کند که از آن یک هزار ۳۰۰ میلیارد ریال(۱۳۰ میلیارد تومان) برای اتمام واحدهای مسکن مهر به شهر جدید پردیس اختصاص یافت.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر یادآور شد: پروژه مسکن مهر ابتدا برای ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد آغاز شد، اما در اجرا به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در دولت دهم افزایش یافت که هم اکنون ۲ میلیون و ۶۲ هزار واحد آن دارای متقاضی و ۱۱۱ هزار واحد بدون متقاضی است.

وی با بیان اینکه از ۸۲ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس حدود ۵۰ هزار واحد آن به اتمام رسیده است، گفت: هفته آینده تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر در شهرهای مختلف از جمله زنجان افتتاح می شود و افتتاح این واحدها ربطی به انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: در دولت تدبیر و امید به طور میانگین سالیانه ۲۱۲ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده و ۱۱۰ هزار واحد نیز آماده افتتاح است، اما به علت مشکلات آب و برق تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

مهرآبادی با بیان این که در دولت یازدهم برای بیش از ۶۱۷ هزار واحد مسکن مهر سند صادر شده است، تصریح کرد: به طور میانگین سالیانه برای ۱۵۴ هزار واحد مسکن مهر سند صادر شده و تعداد ۸۳۵ هزار واحد به مرحله فروش اقساطی رسیده است که به طور میانگین سالیانه ۲۰۹ هزار واحد بوده است و این نشان می دهد ۸۷ درصد واحدهای مسکن مهر که فروش اقساطی شده در زمان دولت یازدهم بوده است.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت ۹۶٫۳ درصدی پروژه مسکن مهر در کشور، گفت: با تحویل بیش از ۸۵۰ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان، بیشترین تحویل واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم بوده است که این رقم ۵۵ درصد از کل واحدهای تحویلی از ابتدای طرح مسکن مهر تا کنون را به خود اختصاص می دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 88 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 3 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.