بازتاب گهر سرعت فروش لوکس‌ها بیشتر از جمعیت میلیاردرها - بازتاب گهر

 خودروهای لوکس هم همیشه با قیمت‌های بالایی به بازار عرضه می‌شوند.امروزه، تعداد مالکان این خودروها به‌طور پیوسته در حال گسترش است و فروش انواع خودروهای لوکس بی‌وقفه ادامه دارد. بنا بر آمار به دست آمده، در سال ۲۰۱۶، اتومبیل‌های لوکس رکورد بی‌سابقه‌یی را به ثبت رساندند.

در این سال در حدود ۲۸هزار و ۴۹۳ خودرو فروخته شد که این تعداد در مقایسه با سال قبل خود حدود ۱۵٫۹درصد افزایش داشت؛ چین در این بازار سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داد. در این سال رشد فروش خودروهای لوکس در بازار چین در حدود ۵۴٫۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در آخرین گزارش به دست آمده، میزان رشد جمعیت میلیاردرهای جهان و فروش خودروهای لوکس بررسی شده است. نکته قابل ‌توجه در این گزارش تفاوت تعداد میلیاردرهای جهان و خودروهای فروخته شده در بازار جهانی است. شاید در سال‌های دور، به نظر می‌رسید تنها افراد میلیاردر سرشناس توانایی خرید این نوع خودروها را داشتند، اما آمار به دست آمده نشان می‌دهد که غیر از جمعیت میلیاردر جهان، علاقه‌مندان دیگری هم مایل به خریداری خودروهای لوکس هستند. در سال ۲۰۱۰ تعداد میلیاردرهای جهان در حدود یک‌هزار نفر اعلام شد و در همان سال نزدیک به ۱۷هزار و ۳۶۵ خودرو لوکس در بازار جهانی معامله شد. در سال ۲۰۱۱ تعداد این میلیاردرها افزایش یافت و به یک‌هزار و ۲۱۰نفر رسید.

در مقابل خرید و فروش خودروهای لوکس نیز با رشدی بیش از رشد جمعیت ثروتمندان روبه‌رو بود. در این سال فروش خودروهای لوکس در بازار جهانی به ۱۹هزار و ۴۵۴ خودرو رسید. این روند صعودی در سال‌های بعد نیز به صورت پی‌درپی ادامه داشت و تنها در سال ۲۰۱۴ در مقابل یک‌هزار و ۶۴۵ میلیاردر در جهان در حدود ۲۴ هزار و ۸۴۸ خودرو لوکس در بازار جهانی معامله شد.

همان‌طور که اشاره شد، تعداد خودروهای لوکس از تعداد میلیاردرهای جهان بسیار بیشتر است. به گفته بسیاری از کارشناسان در برخی کشورها که با افت ارزش قیمت ارز روبه‌رو می‌شوند، بسیاری از مردم اقدام به خرید کالاهایی می‌کنند تا از کاهش ارزش دارایی‌های خود جلوگیری کنند. در واقع شاید گاهی این نوع خرید و فروش تنها به قصد سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

در سال‌های مورد بررسی تنها در سال ۲۰۱۵ بازار جهانی خودروهای لوکس با افت فروش مواجه شد. در این سال ۲۴هزار و ۵۸۵ خودرو معامله شد که نسبت به سال ۲۰۱۴ کاهش داشته است.

با این‌حال در کشورهایی مانند روسیه که در این سال دچار بحران اقتصادی شده بود، فروش خودروهای لوکس همچنان رونق داشت. برخی شرکت‌ها بهترین رکورد فروش خود را در این سال ثبت کردند. در سال ۲۰۱۶، اوضاع بازار خودروهای لوکس، تحول قابل ‌توجهی یافت و به بالاترین میزان فروش خود دست یافت. آن‌طور که آمار نشان می‌دهد، در سال ۲۰۱۶ در حدود ۲۸هزار و ۴۹۳ خودرو در جهان معامله شد. نکته قابل‌ توجه در آمار سال ۲۰۱۶، کاهش تعداد میلیاردرهای جهان است. در این سال، برای نخستین بار آمار این گروه از افراد با کاهش روبه‌رو بوده است.

طبق گزارش‌های به دست آمده، جمعیت ثروتمندان جهان در حدود یک‌هزار و ۸۱۰ نفر اعلام شد که در مقایسه با سال ۲۰۱۵ کمتر شده بود. در ادامه این گزارش آمده است که امریکا با تعداد ۸ هزار و ۳۷۷ خودرو لوکس فروخته شده، در حدود ۳۰درصد از معاملات جهانی را در اختیار داشته و بالاترین حجم فروش جهانی را به خود اختصاص داده است. بریتانیا با ۴هزار و ۶۰۰ خودرو، در جایگاه دوم قرار دارد.

همان‌طور که اشاره شد، چین رشد چشمگیری در بازار خودروهای لوکس برای خود به ثبت رسانده است. آمار نشان می‌دهد که این کشور با فروش ۴هزار و ۴۰۰ خودرو لوکس در جهان، مقام سوم را در بین کشورها به خود اختصاص داده است.

خودرو لوکس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 74 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.