بازتاب گهر کیا نسل جدید کارنز را رونمایی کرد - بازتاب گهر

کیا نسل جدید کارنز را رونمایی کرد

پس از نزدیک به ۲۳ سال حضور در بازار خودرو، نسل چهارم کیا کارنز اکنون با هویتی جدید رونمایی شده است.هرچند این محصول از سوی سازنده به عنوان «خودروی تفریحی» معرفی شده ولی حقیقت این است که با محصولی طرف هستیم که در عین شباهت به کراس‌­اورها، برخی قابلیت­‌های کاربردی مینی­‌ون‌ها را نیز به همراه دارد.

«بازتاب گهر»؛ مهتاب جهاندار_کیا کارنز ۲۰۲۲ روی پلتفرم مشترک با کیا سلتوس شکل گرفته و در فرم چراغ‌های جلو و عقب به نسل جدید اسپورتیج شباهت دارد. قطعات پلاستیکی حاشیه گلگیر از هویت جدید کارنز خبر می‌­دهد، درحالی‌که شیب مستقیم سقف می­‌تواند نشانه‌­ای از فضای جادار کابین برای شش یا هفت سرنشین این خودرو باشد. در صورت سفارش نسخه شش نفره، چیدمان صندلی­‌ها به صورت سه ردیف دونفره خواهد بود.

 

کیا نسل جدید کارنز را رونمایی کرد

 

ابعاد کیا کارنز ۲۰۲۲ در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها ۴٫۵۴، ۱٫۸، ۱٫۷ و ۲٫۷۸ متر اعلام شده، که در تمام موارد به جزء عرض، نسبت به نسل قبل با افزایش ابعاد روبرو شده است.

طراحی فضای کابین هم متحول شده و به امکاناتی همچون نمایشگر دیجیتال پشت آمپر، صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی لمسی اطلاعات سرگرمی، کنترل مجزا برای سیستم تهویه، نورپردازی داخلی LED با ۶۴ رنگ مختلف، خوشبوکننده هوا، تهویه صندلی‌­های جلو، سیستم صوتی Bose با ۸ بلندگو، سقف شیشه­‌ای و قابلیت انتخاب حالت رانندگی مجهز شده است.

مجموعه‌­ای از سامانه­‌های ایمنی شامل دستیار کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه دستیار ترمز و کنترل ترمز در سرازیری به صورت استاندارد و سنسورهای جلو و برف­‌پاک­‌کن خودکار به عنوان آپشن به همراه این خودرو عرضه می‌شود.

 

کیا نسل جدید کارنز را رونمایی کرد

 

کیا کارنز ۲۰۲۲ در هند با پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۵ اسب‌­بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور یا پیشرانه ۱٫۴ لیتری توربوشارژ با ۱۴۰ اسب‌­بخار قدرت و ۲۴۲ نیوتن‌متر گشتاور به فروش می­‌رسد. طرفداران پیشرانه‌های دیزل هم می‌­توانند پیشرانه ۱٫۵ لیتری دیزل با ۱۱۵ اسب­‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را انتخاب کنند.

ضعیف‌ترین پیشرانه با جعبه‌دنده شش سرعته دستی عرضه می­‌شود، درحالی‌که سایرین به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک متصل شده‌­اند. پیشرانه دیزل هم با جعهبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک همراه می‌شود.

فروش کیا کارنز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ در بازار هند و سایر کشورهای جهان آغاز خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 24 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.