بازتاب گهر ۲ میلیون اشتغال خالص طی ۳ سال - بازتاب گهر

۲ میلیون اشتغال خالص طی ۳ سال

دولت برنامه ریزی و اقدامات فراوانی برای اشتغالزایی که از دغدغه های مهم در جامعه امروز است را انجام داده و در دستور کار قرار داده است تا جایی که در دولت یازدهم در طی سه سال از فعالیت شاهد ایجاد۲ میلیون اشتغال خالص هستیم.

امروزه مسئله اشتغال برای جوانان، خانواده ها و در نهایت برای دولت ها به یکی از دغدغه های اصلی تبدیل شده است که به سادگی نحوه زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار داده است. بر همین اساس دولت برنامه ریزی و اقدامات فراوانی را انجام داده و در دستور کار قرار داده است تا جایی که در دولت یازدهم در طی سه سال از فعالیت شاهد ایجاد۲ میلیون اشتغال خالص هستیم.

 در این زمینه به نقل از عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشته است: “به ازای هر ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ۷۵ هزار شغل در کشور ایجاد می شود. در سال ۱۳۹۵ حدود ۶۱۶ هزار نفر، در سال ۱۳۹۴ حدود ۶۶۷ هزار نفر، اما در سال ۱۳۹۳ آمار قابل قبول نداشتیم و در سال ۱۳۹۲ حدود ۷۱۲ هزار اشتغال خالص داشتیم. این اشتغال بر اساس کار یک ساعت در هفته و براساس استانداردهای جهانی تعیین شده است چرا که کسی که حتی یک ساعت در هفته کار می‌کند به تولید ناخالص ملی کمک می‌کند.

سه محور برای کاهش اشتغال کار در نظر گرفته می‌شود، مبنای ما برای عوامل تعیین کننده کاهش اشتغال قانون، برنامه و بودجه است. براساس برنامه ششم باید سالانه ۸ دهم درصد کاهش نرخ بیکاری داشته باشیم، این محاسبات مبتنی بر ظرفیت‌های اقتصادی ماست. لازمه این ظرفیت این است که ۹۸۰ هزار اشتغال جدید داشته باشیم برای این مهم نیز نیازمند ۱۰ برنامه هستیم.”

یادآور می شود: براساس تحلیل داده‌های دقیق ۸۳ درصد نیروی کار شاغل کشور بالای ۲۵ ساعت در هفته کار می کنند و ۷۲ درصد بالای ۴۰ ساعت کار می‌کنند و تمرکز ساعات کار برای کار بالای ۴۰ ساعت است. همچنین براساس آمار مرکز آمار، بعد از محاسبه مشاغل رسمی و غیر رسمی سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیروی آماده به کار داریم و کسانی که اشتغال ناقص دارند ۲ میلیون و ۲۰۰هزار نفر هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 72 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.